امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۸


Saturday 27 April 2024
27-Apr-2024 19-شوال-1445

۹۵ روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند

ساری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که در سال گذشته با اقدامات صورت گرفته، ۹۵روستای این استان از نعمت آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

دیدبان شمال:

به گزارش از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران، بهزاد برارزاده روز چهارشنبه، اظهارداشت: این طرح های آبرسانی در روستاهای شهرستان بهشهر، نکا، ساری، قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه شمالی، سوادکوه، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، کلاردشت، تنکابن و رامسر عملیاتی شد که با تکمیل آن بیش‌از ۲۰۰ هزار نفر مردم این مناطق از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل این طرح‌های‌آبرسانی به روستاهای مازندران را یکهزار و ۹۹۵ میلیارد ریال ذکرکرد و اظهارداشت: همسو با اجرای این طرح، علاوه بر حفر ۱۶ حلقه چاه، ۱۲ حلقه چاه تجهیز، ۲ حلقه چاه بهسازی، ۶۳.۲ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع نیز عملیاتی و احداث شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته نسبت به احداث ۶ هزار و ۱۳۰ متر مکعب مخزن ذخیره و ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ آب نیز اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، طرح های مربوط به آبرسانی و همچنین تصفیه فاضلاب در روستاها و شهرهای مازندران شتاب چشمگیری یافته است که با تکمیل و بهره برداری از آنها تحول بزرگی در صنعت آب و فاضلاب این استان ایجاد خواهد شد.

برارزاده اظهار کرد: با همت دولت سیزدهم در سال گذشته، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۶۰۰ روستای این استان تخصیص یافت.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یک هزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=20115

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار