امروز: سه شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۱۸


Tuesday 07 May 2024
7-May-2024 29-شوال-1445

۹۲ درصد نامزدهای شورای شهر بابل تائید صلاحیت شدند

دیدبان شمال: فرماندار بابل گفت: ۹۲ درصد نامزدهای شورای هفتگانه شهر بابل در هیات اجرایی انتخابات تائید صلاحیت شدند.


قربانعلی ولیزاده بورا روز یکشنبه در جمع اعضای هیات اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات ۱۴۰۰ در بابل بیان کرد: از مجموع ۲۷۳ نامزد که برای کرسی شورای ششم شهر بابل نام نویسی کرده بودند هفت نفر انصراف و ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع داوطلبانی که در حوزه شهرهای هفت گانه ثبت نام کرده بودند ۱۲۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ، ۱۰۵ نفر کارشناسی ارشد ، ۱۲ نفر دارای دکترا، ۱۲ نفر تحصیلات حوزوی ، ۱۳ نفر کاردانی و یک نفر هم دیپلم است.

فرماندار بابل با اعلام این که بیشترین تعداد داوطلبان با ۱۴۳ نفر برای شهر بابل و کمترین هم با ۱۵ نفر برای شهر گلوگاه بخش بندپی شرقی ثبت نام کردند، توضیح داد: برای شورای شهر امیرکلا ۳۴ نفر، گتاب ۲۴ نفر، زرگرشهر ۱۶ نفر، خشرودپی ۱۷ نفر و مرزیکلا هم ۲۲ نفر نام نویسی کردند.

ولیزاده اظهار داشت: براساس قوانین شورای شهر بابل طبق شمارش جمعیتی خود دارای ۹ کرسی است و بقیه شهرهای تابعه هم پنج کرسی دارند.

وی بیان کرد: آن چیزی که در روند بررسی صلاحیت ها مد نظر قرار گرفت قانون بوده و اگر تمامی رد صلاحیت‌ها طبق نص صریح قانون انجام شده است.

فرماندار شهرستان بابل افزود: در شرایط فعلی ایجاد امید و شور انتخاباتی یکی از عوامل اساسی است که می تواند زمینه همبستگی ملی را فراهم کند.

ولیزاده اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای نه تنها امنیت و اقتدار ایران را در عرصه بین المللی ارتقاء می دهد بلکه زمینه ساز پیشرفت و توسعه در کشور هم می شود.

وی گفت: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه دارند برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای و ایجاد حماسه ماندگار دیگر از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند و مقدمات این امر را فراهم کنند.

نام نویسی در تمامی روستاهای بابل برای دست یابی به کرسی شورای

فرماندار بابل همچنین به نامنویسی برای شورای اسلامی روستاها اشاره کرد و گفت که در تمامی ۳۹۰ روستای بابل که بر اساس جمعیت دارای شورا می باشند، داوطلبین برای بدست آوردن کرسی شورا نام نویسی کردند و هیچ روستایی در بابل بدون نامزد نیست.

ولیزاده افزود: یک هزار و ۲۳۰ کرسی شورای در ۳۹۰ روستای بابل وجود دارد که نامزدها برای تصاحب آن به رقابت خواهند پرداخت.

وی به نامنویسی ۲ هزار و ۳۲۳ نفر نامزد برای کرسی شورای های اسلامی روستایی بابل اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۰ نفر خانم و بقیه مرد هستند. همچنین در مجموع افراد نام نویسی شده چهار نفر دارای مدرک دکتری می باشند که این نشان دهنده ظرفیت های خوب انسانی در مجموعه شورای روستا می باشد.

ولیزاده بورا  اظهار داشت: انتظار می رود که همانند سابق در روند بررسی صلاحیت های این افراد که ادامه دارد قانون تعیین کننده باشد تا شاهد انتخاباتی سالم برای تمامی روستاهای بابل باشیم .

بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تعداد اعضای شورای در روستاهای دارای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است .

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=1569

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار