امروز: سه شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۱۱


Tuesday 30 April 2024
30-Apr-2024 22-شوال-1445

واردات ۴۳۰ هزار تن گندم با کشتی/۲۰۰۰ نانوایی مازندران بهسازی شدند

دیدبان شمال :

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: طی یکسال گذشته ۴۳۰ هزار تن گندم و ۱۰۵ هزار تن روغن خام با کشتی به استان وارد شده است.

عباسعلی وفایی نژاد صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سال قبل انقلابی در زمینه واردات کالاهای اساسی از جمله گندم و روغن صورت گرفت، افزود: طی چند روز گذشته ۸.۵ کشتی حامل کالاهای اساسی در بنادر استان پهلو گرفت.

وی افزود: طی دو روز گذشته شاهد پهلوگیری سه کشتی همزمان حامل گندم بودیم و بیش از ۴۳۰ هزار گندم از سال قبل تاکنون و ۱۰۵ هزار تن روغن خام وارد شد و پنج کشتی حامل روغن خام نیز بزودی در بنادر استان پهلو می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی هفته آینده ۲۵ هزار تن روغن خام از طریق بنادر وارد استان می‌شود.

وفایی نژاد با عنوان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های آرد استان با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، افزود: در حال حاضر ۳۱ هزار تن آرد در کارخانه‌های آرد استان تولید می‌شود و باید دستگاه‌های مرتبط نظارت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با تاکید بر رعایت استانداردها در تولید آرد اظهار داشت: در حال حاضر هزینه تولید هر کیلوگرم آرد به ۱۲ هزار تومان و هر کیسه آرد حدود ۴۰۰ هزار تومان است درحالی نرخ آن برای مردم رایگان تمام می‌شود.

وی افزود: هم اکنون هر کیسه آرد با قیمت ۴۰ هزار تومان به نانوایی‌ها داده می‌شود و بهبود کیفیت گندم باید مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از عرضه و کیفیت متفاوت نان در نانوایی‌های استان یادآور شد: نباید برای تولید محصول کیفی و نان بی تفاوت باشیم.

وفایی نژاد با عنوان اینکه شاهد آن هستیم که ۶۰ درصد نانوایی‌ها دست به دست و به صورت اجاره چرخیده و مدیریت می‌شود و ب افراد بومی و غیربومی سپرده شده است و دست به دست شدن این صنف بدون رعایت ضوابط قانونی، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اظهار اینکه امروزه شاهد عرضه نان برای واحدهای دامی هستیم، گفت: ۶۰ درصد نانوایی‌ها ما دارای مشکلاتی هستند و حدود دو هزار واحد نانوایی تسهیلات نوسازی و بهسازی دریافت کردند./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=9855

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار