امروز: دوشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۱۷


Monday 06 May 2024
6-May-2024 28-شوال-1445

فاضلاب شهری اصفهان منبع آب جدیدی نیست که توسعه ای بنا شود

دیدبان شمال :

اصفهان- مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پساب فاضلاب شهری اصفهان منبع آب جدیدی نیست که بر اساس آن توسعه و مصارف تعریف شود.

علی مریدی در اصفهان درباره موضع محیط‌زیست در زمینه تخصیص پساب فاضلاب شهری اصفهان به بخش کشاورزی یا تزریق آن به آبخوان‌ها برای کنترل فرونشست، اظهار داشت: طبق قانون وظیفه جمع‌آوری و تخصیص پساب فاضلاب بر عهده وزارت نیرو است و محیط‌زیست در این حوزه هیچ اختیاری ندارد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو باید مشخص کند که چه برنامه‌ای برای کنترل فرونشست زمین دارد و قرار است چه باری را از آبخوان بردارد؟! و چرا طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را اجرا نمی‌کند؟ زیرا یکی از بندهای این طرح تغذیه آبخوان‌ها با پساب‌های تصفیه شده بوده است.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: فاضلاب پیش‌تر به طور طبیعی و از طریق چاه‌های جذبی وارد زمین می‌شده و آبخوان‌ها را تغذیه می کرده است.

مریدی ابراز داشت: اینکه تصور شود اکنون با سیستم جمع آوری و ساماندهی فاضلاب شهری منبع آب جدیدی در اصفهان پیدا شده که مصارف جدید برای آن تعریف کنند، باید گفت فاضلاب منبع آب جدیدی نیست که توسعه‌ای بنا شود.

وی خاطرنشان کرد: پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر اصفهان اگر قرار باشد به کشاورزی تخصیص یابد، کشاورزان باید درهای چاه‌ها را ببندند و در حقیقت پساب جایگزین چاه‌های آب کشاورزی باشد وگرنه اوضاع فرونشست زمین از اینی که مشاهده می‌کنید بدتر خواهد شد زیرا نه تنها اجازه ندادید این منبع آبی برای کنترل فرونشست جذب زمین و آبخوان‌ها شود بلکه مصارف جدید و توسعه برای آن تعریف کردید./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10260

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار