امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۲-۲۸


Friday 17 May 2024
17-May-2024 10-ذی القعده-1445

عملیات تخلیه سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی آغاز شد

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان؛

بندرعباس- معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تخلیه محموله‌های سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی آغاز شد.

دیدبان شمال :

منصور خرمشکوه روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: این سه فروند کشتی، حامل روغن خوراکی، گندم و شکر به مجموع تناژ ۱۲۴ هزار و ۷۲۱ تن در اسکله‌های کالای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی و عملیات تخلیه محموله‌های این کشتی‌ها آغاز شده است.

وی بیان داشت: هم اکنون چهار فروند کشتی در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند که یک فروند آن گندم با ظرفیت ۶۹ هزار تن، کشتی دوم حامل ۶۶ هزارتن جو و نیز ۲ فروند کشتی دیگر در مجموع حامل ۱۲۲ هزار تن ذرت هستند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۷۱۲ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خرمشکوه اضافه کرد: در این راستا، گندم با ۹۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش‌ترین محصولی بوده که در بندر شهید رجایی تخلیه و به مقصد استان‌های هدف بارگیری شده است./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=14786

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار