امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۲-۱۴


Thursday 02 May 2024
3-May-2024 25-شوال-1445

آیین‌نامه واردات خودرو مطلوب مجلس نیست/ایرادات بر‌طرف شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قطعا آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو تدوین شده و ظرفیتی که ایجاد می‌شود مطلوب مجلس نیست و مطالبه مردم را پاسخ نمی‌دهد.

دیدبان شمال :

حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره آیین‌نامه واردات خودرو، اظهار کرد: تصویب قانون واردات خودرو و مطابق آن تدوین آیین‌نامه واردات خودرو که دولت تدوین کرد شاید یک گام برای ورود به حوزه واردات خودرو باشد.

وی افزود: ما سال‌ها یک مسیر مسدود در حوزه واردات خودرو داشتیم که تلاش برای باز کردن این مسیر و همراه کردن مجموعه‌های مختلف که نظرات متعددی در این بخش داشتند، این اقدام گام مهمی بوده اما قطعا آیین‌نامه‌ای که تدوین شده و این ظرفیتی که ایجاد می‌شود مطلوب مجلس نیست و مطالبه مردم را پاسخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: قانون واردات خودرو و همین آیین‌نامه‌ای که تدوین شده، برای باز شدن فضا گام خوبی است و ما می‌توانیم این گام اولیه را که بعد از چندین سال بسته بودن مسیر واردات خودرو ایجاد شده را اجرایی و یک ارزیابی از واردات داشته باشیم و توانی که می‌خواهد در حوزه صنعت خودرو و واردات صرف شود را راستی‌آزمایی کنیم و بعد با یک فضای بازتری به این سمت برویم.

فیروزی تاکید کرد: قطعا این آیین‌نامه که از سوی دولت تدوین شده مطلوب نیست و ایراداتی دارد که باید بر طرف و آیین‌نامه تکمیل شود.

نماینده فسا در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا خودروهای وارداتی نیز برای کشف قیمت در بورس کالا عرضه می‌شوند، گفت: نیازی به این کار نیست، چرا که خودروهایی که وارد می‌شوند در آیین‌نامه برای آنها قیمت حداقل و حداکثری تعیین شده و قیمت نهایی نیز مشخص است و عملا کشف قیمت انجام شده و تنها نیاز است که دولت باید نظارت کند تا وارد کننده سود منطقی داشته باشد و خودرو هم با قیمت مناسب به مردم برسد.

فیروزی بیان کرد: اگر خودرو وارداتی طبق این آیین‌نامه در بورس عرضه و در یک رقابت با قیمت‌های مختلف قرار گیرد قطعا نمی‌تواند اهداف قانونگذار از واردات خودرو را تامین کند./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=14789

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار