امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۲-۲۸


Friday 17 May 2024
17-May-2024 10-ذی القعده-1445

شهروندان برای کمک به نیازمندان از پرداخت اینترنتی به افراد ناشناس خودداری کنند

دیدبان شمال :

اصفهان – رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به ترفندهای جدید مجرمان سایبری به شهروندان توصیه کرد که برای کمک به نیازمندان از هرگونه پرداخت اینترنتی در شیکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس خودداری کنند.

به گزارش و نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز چهارشنبه افزود: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

وی به شهروندان هشدار داد که برای هرگونه واریز وجه بمنظور نذر و کمک به اقشار نیازمند، فقط از طریق شماره حساب‌های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس خودداری کنند.

رییسپلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران بر شیوه‌های مخصوص کلاهبرداری در این ماه تمرکز کرده و فعالیت‌های خود را دو چندان کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آنها آلوده به بدافزار است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت اپلیکیشن ها و فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.
سرهنگ مرتضوی افزود: جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگردهای این مجرمان بوده که تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آنها کلاهبرداری کنند.
وی با اشاره به فعالیت سایت‌ها و کانال‌هایی که به مناسبت ماه مبارک رمضان ادعا دارند برای نیازمندان کمک جمع می‌کنند، افزود: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند از طریق سایت‌های رسمی مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود اطمینان نکنند.

رییس پلیس فتا استان اصفهان همچنین از شهروندان درخواست کرد که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در میان بگذارند./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=9965

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار