امروز: دوشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۲۴


Monday 13 May 2024
13-May-2024 6-ذی القعده-1445

ساخت وسازهای بستر و حریم رودخانه های تنکابن غیرمجاز است

دیدبان شمال :

تنکابن- دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر مازندران گفت: بستر رودخانه ها و حریم منابع طبیعی در منطقه دوهزار وسه هزار تنکابن به صورت غیرمجاز ساخت وساز شده است.

مهرداد محمدی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از حاشیه رودخانه‌های غرب استان و مشاهده تخلفات گسترده به ویژه در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز، تجاوز به بستر رودخانه و اراضی ملی توسط افراد سودجو، عنوان کرد: با توجه به مواد قانونی متعدد و مصرح در قانون در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز این سوال به ذهن مخاطب خطور خواهد کرد که این افراد با توجه به آشکار بودن تخلفات، از چه طریقی مجوز لازم برای این اقدام‌های غیر قانونی را به دست می‌آورند؟

وی افزود: با توجه به جلسات متعدد ستاد و گروه‌های مطالبه گر مردمی و دانشجویی با دادستان مرکز استان، مهمترین آسیب مطرح شده در استان در حال حاضر همین ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به منابع طبیعی است که ستاد در کنار دستگاه قضائی به جد پیگیر برخورد با تخلفات این حوزه که مصداق بارز منکرات است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خاطر نشان کرد: مأموریت و وظیفه اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس منویات مقام معظم رهبری، امر به بزرگترین معروف‌ها و نهی از بزرگترین منکرات است که در این خصوص حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی جزو مهمترین اولویت‌های ستاد است.

محمدی در پایان تاکید کرد: تجاوز به حریم رودخانه و منابع طبیعی توسط هر فرد یا دستگاه و نهادی بر اساس قانون، تخلف محرز است و ستاد بر اساس وظیفه ذاتی خود حتماً این موضوعات را با همکاری دستگاه قضائی استان تا حصول نتیجه و برخورد با متخلفان به ویژه دستگاه‌های متخلف همکاری کننده با این افراد، دنبال خواهد کرد./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10110

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار