امروز: یکشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۲۳


Sunday 12 May 2024
12-May-2024 5-ذی القعده-1445

خانواده ها نگران و معلمان مضطرب/ کلاس درس همراه با تهدید کرونا

دیدبان :

ساری- نواخته شدن زنگ مهر در ماه آذر و روانه شدن دانش آموزان به مدرسه درحالی است که همچنان حدود ۲۵ درصد گروه سنی زیر ۱۸ سال واکسن نزدند و این مسئله خانواده ها را نگران کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با بازگشایی مدارس مازندران، هنوز برخی از دانش آموزان و اولیا نگران سلامتی فرزندان در مدارس هستند و رغبتی برای آموزش حضوری ندارند.

مرحله سوم بازگشایی مدارس از اول آذرماه کلید خورد و دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول بعد از ۲۱ ماه دوری، روانه کلاس‌های درس و مدرسه شدند. چند روزی از بازگشایی مدارس می‌گذرد و شواهد نشان می‌دهد که علاوه بر فرزندان و خانواده‌ها، معلمان و اولیای مدرسه نیز رغبتی به آموزش حضوری در شرایط بیم و امید کرونایی ندارند.

فاطمه دانش آموز کلاس دوم ابتدایی است که آخرین حضورش را در جمع همسالان در دوران پیش دبستانی تجربه کرده است و برای رفتن به مدرسه مقاومت می‌کند، مادرش می‌گوید: سال قبل نیز به دلیل کرونا آموزش‌ها به صورت مجازی بود و فرزندم از خانه بیرون نرفت.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با آنکه چند روزی بازگشایی مدارس صورت گرفته ولی همچنان برای روانه کردن فرزندم به مدرسه مردد هستیم.

وی ادامه داد: فضای کوچک کلاس درس برای حضور همزمان ۳۰ دانش آموز مناسب نیست از این رو بچه‌ها به دو گروه تقسیم شدند، با این حال اکثر والدین همکلاسی فرزندم نیز رغبتی به آموزش حضوری در این شرایط ندارند.

محمدطاها دیگر دانش آموز کلاس ششم ابتدایی و مقطع ابتدایی مازندران است و کلاسشان امسال ۳۸ دانش آموز دارد، پدرش با اشاره به اینکه مدرسه فرزندم ۴۰۰ دانش آموز دارد، ادامه داد: دانش آموزان در سن ابتدایی به دلیل بازیگوش بودن و جنب جوش فراوان چندان خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی نمی‌دانند.

خانواده ها نگران و معلمان مضطرب/ کلاس درس همراه با تهدید کرونا

وی گفت: هرچند طی روزهای گذشته هنوز فرزندم به مدرسه نرفته است اما مدیر آموزشگاه از دانش آموزان خواسته تا از شنبه آینده برای آموزش حضوری به مدرسه بیایند.

وی افزود: طبق برنامه تحصیلی که مدرسه داده هفته‌ای دو تا سه روز و در ساعت محدود باید دانش آموزان به مدرسه بروند و این مسئله باز دانش آموزان را دوهوا خواهد کرد.

طبق برنامه تحصیلی که مدرسه داده هفته‌ای دو تا سه روز و در ساعت محدود باید دانش آموزان به مدرسه بروند و این مسئله باز دانش آموزان را دوهوا خواهد کرد

در حالی که خانواده‌ها نگران حضور دانش آموزان در شرایط کرونایی در مدرسه هستند اما متولیان آموزشی و بهداشتی تاکید می‌کنند که شرایط برای آموزش حضوری فراهم است و جای نگرانی نیست. مصطفی جوانیان معاون بهداشتی علوم پزشکی بابل در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه متأسفانه بیماری کرونا می‌تواند دانش آموزان را درگیر کند، به دانش آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد تا واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از واکسن کرونا اظهار داشت: متأسفانه هنوز تعداد کمی از دانش آموزان واکسن نزدند و هرچند تاکنون گزارش خاصی از ابتلای و یا بیماری دانش آموزان نداشتیم.

وی به دانش آموزانی که واکسن نزدند توصیه کرد تا شک و شبهه را کنار بگذرند و اقدام به تزریق واکسن داشته باشند زیرا به پویایی و فعال ماندن سیستم آموزشی کمک می‌کند.

جوانیان درباره واکسن گروه سنتی زیر ۱۲ سال با بیان اینکه هنوز واکسیناسیون این گروه شروع نشده است، گفت: واکسن این گروه جزو برنامه بوده ولی اکنون فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌شود.

در مرحله سوم بازگشایی مدارس ۴۰۰ هزار دانش آموز روانه مدارس مازندران شدند که ۲۷۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه آموزش حضوری در مدارس ابتدایی روستایی و عشایری کم جمعیت از سوم مهرماه شروع شد، گفت: از اول آذرماه قریب به ۲۷۰ هزار دانش آموز ابتدایی و مدارس پرجمعیت روانه مدارس شدند.

خانواده ها نگران و معلمان مضطرب/ کلاس درس همراه با تهدید کرونا

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس با نظر شورای مدرسه و پروتکل‌های ابلاغ شده صورت گرفت در استان مازندران سه هزار و ۹۶۰ مجوز بازگشایی مدارس از طریق ادارات و مدارس صادر شد.

منصورکیایی با عنوان اینکه بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است، گفت: در مدرسه باید شرایط برای حضور دانش آموزان مهیا باشد و در این راستا توجه به بهداشت فردی، تهویه مطبوع الزامی است.

۷۴ درصد دانش آموزان واکسن زدند

وی نوبت بندی حضور دانش آموزان را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: ۱۰۰ درصد معلمان و ۷۴ درصد دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کردند ولی هنوز برای تزریق واکسن دانش آموزان زیر ۱۲ سال دستورالعملی صادر نشده است.

معاون آموزش و پرورش مازندران با تاکید براینکه حفظ سلامت معلم و دانش آموزان ارجح هست، به شرایط حضوری بودن آموزشی اشاره کرد و گفت: رعایت فاصله در کلاس بین دانش آموزان باید ۲ و ۲۵ سانتی متر باشد و به معلمان توصیه شده تا در حیاط مدرسه مراقب دانش آموزان باشند و خانواده نیز باید بیشتر به فرزندان سفارش داشته باشند.

وی گفت: اگر دانش آموزی علائم یا بیماری زمینه‌ای داشته باشد عذرشان موجه است و می‌توانند در کلاس حضور نیابند.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه آموزش مجازی در حال حاضر خوب جا افتاده است، گفت: آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی نیز برای دانش آموزان همچنان پابرجاست و در کنار آموزش حضوری در دستور کار قرار دارند.

وی با اظهار اینکه رانندگان نیز باید کارت واکسن داشته باشند تا بتواند سرویس دهی کنند، گفت: با توجه به شرایط کرونایی زمان‌هایی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند کمتر از سال‌های قبل خواهد بود.

در حال حاضر رعایت همه مسائل بهداشتی، باز و یا بسته بودن مدارس به شورای بهداشتی مدارس واگذار شده است اما کمبود نیروهای خدماتی و مربیان، واکسینه نشدن درصد قابل توجهی از دانش آموزان، تخریبی و نامناسب بودن ۱۸ درصد مدارس استان و غیره از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای تحصیل حضوری فرزندانشان است./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5498

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار