امروز: دوشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۲۴


Sunday 12 May 2024
13-May-2024 6-ذی القعده-1445

جام امید؛ بازتاب رسانه‌ای خدمات دولت در مازندران

ساری- بررسی های آماری از عملکرد دستگاه های اجرایی مازندران نشان می دهد که شعار امید با قدرت اراده مردم و کنار گذاشتن منافع شخصی و جناحی طی ۲ سال گذشته در دولت مردمی سیزدهم محقق شد.

دیدبان شمال:

نخستین جام رسانه‌ای امید در قالب پیشرفت ایران، پیشرفت مازندران، اخبار امیدآفرینی، تلاشی در بازتاب بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم با ارایه گزارش عملکرد ۲ ساله چند تن از مدیران کل دستگاه های اجرایی و استاندار برگزار شد.
در این رویداد گزارش عملکرد قابل توجهی در حوزه رشد اقتصادی مازندران از سوی حسینی پور استاندار مازندران مبنی بر این که رشد اقتصادی از منفی پیش از فعالیت دولت سیزدهم اکنون به ۴.۶درصد رسید، ‌اجرای ۲۳هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و محرومیت زدایی از سوی بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران، سرمایه گذاری حدود ۹ هزار میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب، ‌ توسعه اجرای فیبر نوری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و گزارش عملکرد توسعه خدمات ناباروری و تکمیل۲۲ طرح بهداشتی درمانی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارایه شد.

بررسی آماری از طرح های عمرانی و محرومیت زدایی در مازندران نشان می دهد که با سرمایه‌گذاری حدود ۳۳ هزار میلیارد ریالی، گام‌های استواری طی۲ سال گذشته در بخش های آب رسانی و راه روستایی، جهش تولید در دیمزارها، جاده بین مزارع، ساخت خانه محرومان و توجه به سرسراهای ورزشی مناطق روستایی استان برداشته شده است.

رویداد جام رسانه امید مازندران با محوریت ۲۷ شهید رسانه استان با هدف ایجاد هم افزایی و تشکیل جبهه متحد رسانه‌ای برگزار شد، موضوعی که عبدالمهدی حق شناس رییس بسیج رسانه استان مازندران مهم‌ترین دلیل برگزاری این جام را تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر امید آفرینی رسانه‌ها در جامعه دانست و گفت: به همین منظور سازمان بسیج رسانه استان اقدام به برگزاری جام رسانه‌ای امید کرده تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای اقدامات دولت به گوش مردم برسد.

ذکر این نکته نیز ضروری است، خبرنگاران رسانه های گروهی پس از این که چند تن از مدیران دستگاه های اجرایی و استاندار گزارشی از خدمات دولت سیزدهم را در قالب جام امید به رسانه ها ارایه کردند، به صورت میدانی از فعالیت مجدد ۲ شرکت تولیدی و صنعتی بازدید کردند، این ۲ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری که به دلیل مشکلات کمبود سرمایه درگردش، تامین مواد اولیه و مالکیت زمین، بیش از ۶۰ کارگر از این ۲ مجموعه بیکار شده بودند با حمایت دولت سیزدهم به مدار تولید برگشتند.

بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران همگام و همسو با رویکرد مردمی بودن دولت سیزدهم اقدام های عملی را در راستای ماموریت ذاتی خود مبنی بر محرومیت زدایی برداشته است، بررسی آماری از طرح های عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران نشان می دهد که از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۲هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال برای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی استان هزینه و سرمایه گذاری شد، و ۳۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال از این گونه طرح ها در حال اجرا است.

بسیج سپاه کربلا مازندران طی ۲سال گذشته یکی از مهمترین طرح های عمرانی که با هدف محرومیت زدایی در استان اجرایی کرده است، تامین آب شرب ۲۰۰ روستا در قالب ۷۵ طرح با سرمایه گذاری سه هزارو ۳۶۰ میلیارد ریال است، ‌ طبق آمار اعلام شده از سوی این نهاد مردمی ۲۰۰ طرح آبررسانی یا بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

یکی از اقدامات مهم سپاه در مقوله محرومیت زدایی ساخت خانه مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مازندران است، همسو با این رویکرد بسیج سازندگی با تشکیل گروه های جهادی نقش مهمی در ساخت خانه های محروم برای کاهش هزنیه های ساخت دارد، چراکه در ساخت خانه برای محرومان در مازندران رقمی برای کارگری این واحدها هزینه نمی شود یعنی بسیجیان به صورت رایگان در این طرح ها مشارکت دارند، بسیج سپاه کربلا مازندران ساخت یکهزارو ۶۰۰ واحد مسکن محرومان را در ۲ سال گذشته با اعتبار سه هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته و تحویل داده است،

بنابر این گزارش ساخت ۲۵۰ واحد مسکن محرومان مازندران با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در دست اجرا است.

نکته قابل توجه در امید آفرینی فعالیت و مشارکت جدی بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران فعالیت تخصصی و نقش آفرینی شایسته در حوزه جهاد کشاورزی و ساخت خانه محرومان است، یعنی بسیجیان و گروه های جهادی متخصص در بخش کشاورزی علاوه بر این که به عنوان مشاورانی امین در کنار کشاورزان مناطق بالا دست قرار گرفتند، تسهبلات قابل توجهی با هدف گسترش مکانیزاسیون با خرید تجهیزات کشاورزی عملیاتی شده است.

جهاد کشاورزی استان مازندران همسو با این برنامه بسیچ سازندگی، طرح جهش تولید را سال گذشته در ۳۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان در مناطق میان بند و کوهستانی شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی و نوشهر را عملیاتی کرد و نتیچه آن افزایش ۱۵ درصد تولیدات محصولات زراعی به خصوص گندم و علوفه بوده است. اما این طرح امسال در ۶۰ هزار هکتار در حال اجرا است.

از آن جایی که مازندران قطب فعالیت های کشاورزی کشور است و سالانه با تولید بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی ۱۱ درصد ارزش افزوده کشاورزی کشور را در اختیار دارد، ‌اجرای طرح های کوچک به خصوص جاده های بین مزارع، پل سازی، لایروبی رودخانه ها و انهار بسیار مهم و اساسی است.

نمونه آماری دیگر ورود بسیچ سازندگی در حوزه کشاورزی مازندران اجرای ۲۵۰ طرح پل سازی و آبرو جاده بین مزارع روستایی با ۵۰۰ میلیاردریال اعتبار در ۲ سال گذشته است، ساخت ۳۵ پل بین راهی روستایی که نقش مهمی در حمل ونقل محصولات کشاورزی دارد از دیگر اقدامات است. اجرای ۵۱ طرج لایروبی و ساماندهی رودخانه ها به طول ۷۰کیلومتر با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۲ طرح ایجاد دیواره حفاظتی رودخانه به طول ۱۵کیلومتر با اعتبار ۴۰۰میلیارد ریال از جمله طرح های عمرانی که عملیاتی شده است.

یکی از طرح های مهم دولت سیزدهم در مازندران که از سوی سپاه کربلای مازندران به آن توجه جدی شده است، مرمت و احداث آب بندان ها به عنوان مهمترین منابع آبی سنتی استان است، بسیج سازندگی طی ۲ سال گذشته پنج طرح در قالب ۲۵۰ هکتار آب بندان را با۱۸۰ میلیارد ریال لایروبی و باز سازی کرده است.

آب بندان ها به عنوان سازه سنتی تامین آب کشاورزی مازندران نقش تعیین کننده ای در جذب روان آب و بارندگی های پاییزی دارند و از آن جایی که این سازه ها طبق مقررات فقط با هدف تامین آب کشاورزی زراعی ایجاد شده است، هر گونه بهره برداری جانبی بویژه آبزی پروری از آن نباید اصل تامین آب زراعی را که عمدتا برای شالیزاری است، تحت شعاع قرار دهد.

بر اساس آمار رسمی مساحت کل آب بندان های مازندران ۱۸ هزار هکتار است که با یک محاسبه سرانگشتی می توان آب آبیاری حدود ۹۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری را از این سازه ها تأمین کرد و به همین دلیل نیز کارشناسان شرکت آب منطقه ای بر لزوم آبگیری بموقع آب بندان ها و مدیریت آن برای برنجکاری تاکید دارند.

 

۱۴ مزرعه اقتصاد مقاومتی در مازندران

جانشین فرمانده کربلای مازندران طرح های محرومیت‌زدایی، عمرانی بسیج سازندگی استان را در ۲ سال گذشته بی نظیر توصیف کرد و گفت: برای داشتن ایران قوی باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم، انتخابات پیشرو با توجه به نگاه دشمنان و تحریکات آنها بر ناامیدی نوجوانان و جوانان کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سردار احمد برسلانی رسالت اصحاب رسانه را به عنوان افسران جنگ نرم بسیار سنگین دانست و افزود: رشد و توسعه اقتصادی سبب از بین رفتن محرومیت می شود، موضوعی که دولت سیزدهم به آن توجه ویژه ای کرده است.

جانشین فرمانده کربلای مازندران نسبت به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان علیه نظام به رسانه های داخلی هشدار داد و گفت:‌ دشمن به دنبال ناامیدی ادراک جوانان کشور است و رسانه مهم‌ترین رسالتش بر انتشار حقیقت است.

وی تصریح کرد: اقتصاد روستایی مازندران به عنوان اقتصادی ملی، بخش های مختلفی همچون کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و دستی را در بر می گیرد که هر کدام به نوعی در سلامت جامعه و البته رونق اقتصادی و اجرای اصول مهم و کاربردی اقتصاد مقاومتی، نقش بسزایی دارند در حالی که روستاییان اکنون از اقتصاد متناسب با توجه به ظرفیت ها و داشته هایشان بهره مند نیستند.

وی ادامه داد:‌بسیج سازندگی مازندران در همین راستا در ۲ سال گذشته چهار مزرعه اقتصاد مقاومتی را با ۶۰۰ میلیارد ریال راه اندازی کرد و ۱۰ مزرعه نیز با اعتبار یکهزارر میلیارد ریال را در دست اقدام دارد.

دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه استان مازندران به منظور آموزش و توانمند سازی بسیجیان و برای احراز فرصت های شغلی وتوسعه اشتغال در بخش کشاورزی ایجاد شده است و دارای مزارع آموزشی متعدد ومتنوعی در حوزه دامپروری سنگین وسبک، شیلات، طیور، باغبانی و زراعت است.

 

اجرای ۴۸۵ طرح آب رسانی با سرمایه گذاری حدود ۹ هزار میلیارد ریالی در مازندران

گزارش آماری شرکت آب و فاضلاب مازندران که در رویداد جام امید رسانه ارایه شد نشان می دهد که از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴۸۵ طرح آب رسانی با سرمایه گذاری هشت هزارو ۷۳۴ میلیارد ریال یعنی پنج هزارو ۶۷۲ میلیارد ریال در بخش روستایی و سه هزارو ۶۲میلیارد ریال در حوزه شهری عملیاتی شده است.

با توجه به بالا بودن تعداد روستاهای ادارای تنش آبی و فاقد تاسیسات آب رسانی در مازندران با پیگیری و همکاری دولت سیزدهم، تفاهم نامه همکاری بین استانداری و ستاد محرومیت زدایی سپاه کشور برای آبررسانی به یکهزارو ۳۵۰ روستای استان با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است که در دست اجرا است.

یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب مازندران بهره مندی از اعتبارات مسوولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران است که این طرح های آبرسانی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۶شهرستان شامل نکا، میاندرود، ساری، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل همچنین محمود آباد، نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر و در مجموع ۳۸ روستای استان در حال ااجر است که پس از اتمام عملیات آبرسانی ۱۹هزار و ۸۲۵ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان این که قرارداد سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی برای مقابله با تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستا از طرح های مهم در حال اجر در استان است، گفت: از زمان فعالیت دولت سیزدهم در نخستین گام کتابچه ای با موضوع تنش آبی در این استان تهیه و به دستگاه های اجرایی مرتبط به ویژه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وزارت نیرو ارایه شد.

بهزاد برارزاده با قدردانی از اهتمام ویژه وزارت نیرو مبنی بر رفع تنش آبی استان مازندران، اظهار کرد : نتیجه نامه های نگاری های اداری و پیگیری های حضوری با مسوولان کشوری اختصاص اعتبارات قابل توجه برای رفع چالش های آبی استان است.

وی ادامه داد :‌ امروز می توان ادعا کرد طرح های آبرسانی که برای حل این معضل برنامه ریزی شده حدود ۱۲هزار میلیارد ریال بوده که منطقه غرب مازندران در این حوزه ویژه دیده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران توضیح داد : امروز طرح های آبرسانی حوزه شهری با سرمایه گذاری حدود سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

برارزاده به اعتبارات قابل توجه آبرسانی از محل منابع محرومیت زدایی ملی برای رفع این چالش در مازندران اشاره کرد و گفت:‌ در گام نخست براساس راهبردها مشکلات تنش آبی مردم ۶۰۰ روستای استان برطرف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : در این دولت توجه ویژه به تقویت تامین آب دورترین نقاط روستایی این استان شده و در هفته دولت طرح های آبرسانی که در کلاردشت اجرایی و بهره برداری رسید پیش بینی تامین آب جمعیت شناور برای مدت زمان سه دهه آینده هم شد و این نشانه تدبیر درست و منطقی مسوولان است.

برارزاده افزود : با همه تلاش ها این خدمات کافی و در شان و منزلت مردم فهیم و شریف این استان نیست و این مردم نباید به خاطر حضور میلیونی گردشگران، مسافران و زیرساخت های معیوب دچار رنج و زحمت فراوان شوند.

وی ادامه داد:‌به همین خاطر از ۲ سال گذشته سعی و تلاش شد برای رفع این چالش ها از اعتبارات ملی استفاده شود و امروز باید به مسوولان کلان کشور بقبولانیم که برای تقویت زیر ساخت های این استان گردشگرپذیر ملی دیده شود.

اقدامات درخشان بهداشتی در دولت سیزدهم

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رویداد جام رسانه امید به فعالیت یکهزار و ۱۰۰ خانه بهداشت، ۳۸۰ مرکز سلامت، ۲۶ بیمارستان، ۲۲ شبکه بهداشتی و درمان اشاره کرد و گفت:‌ این تعداد مراکز درمانی و بهداشتی به ۳ میلیون جمعیت مازندرانی خدمات ارائه می‌دهد.

دکتر فرهاد غلامی اقدامات بهداشتی و درمانی دولت سیزدهم در مازندران را درخشان توصیف کرد و افزود: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش علوم پزشکی این استان هستند.

وی با ذکر این نکته که شاخص امید به زندگی بعد از انقلاب در مازندران به ۷۶ سال رسیده و میزان مرگ و میر در مادران باردار به ۲۶ هزار نفر کاهش یافته است، ادامه داد:‌ یکی از دستاوردهای بهداشتی و درمانی در یکسال اخیر ایجاد و اجرای پرونده الکترونیک سلامت سطح یک برای جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران است که تمامی اطلاعات پزشکی و درمانی افراد در این سامانه بارگذاری و قابل رویت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران توضیح داد: هر فرد با وارد کردن کد ملی در سامانه پرونده الکترونیک سلامت مازندران می تواند اطلاعات پزشکی خود را مشاهده کند و از عوامل خطر آفرین پزشکی که می تواند در آینده سلامت او را تهدید کند مطلع شود.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ارایه خدمات مطلوب همراه با تجهیزات درمانی و آموزشی جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است، گفت:‌ در این دانشگاه ۱۳۰ رشته با ۵۸۰ عضو هیأت علمی به هشت هزار دانشجو در ۱۲ دانشکده علوم پزشکی و پرستاری خدمات آموزشی و علمی ارائه می‌دهد.

وی اقدامات دولت سیزدهم برای ساخت فضاهای درمانی و بهداشتی در مازندران را ادامه دار عنوان کرد و گفت: برای این منظور راه اندازی بیمارستان یک هزار و یکصد تختخوابی ماهفروجک در دهه فجر از جمله این طرح ها است که موافقت ساخت این بیمارستان از محل تهاتر نفت انجام خواهد شد.

دکتر غلامی اظهارکرد: اجرای این طرح جهشی بزرگ در موضوعات درمانی، آموزشی، پژوهشی، بین المللی سازی و توریسم سلامت برای استان مازندران محسوب می شود که این مهم با پیگیری های استاندار مازندران محقق شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ایجاد امکانات زیرساختی به دنبال جذب اعتبار از محل تهاتر نفتی برای حوزه های بهداشتی، تجهیزاتی و درمانی برای تامین تجهیزات و بروز رسانی آنها به امکانات روز دنیا هستیم.

 

وعده صادق دولت در توسعه زیرساخت ارتباطات و مخابرات مازندران

توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت. هدف‌گذاری دولت این است که تا پایان این دولت ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری برای استفاده کاربران ایجاد شود.

ایجاد «حساب توسعه شبکه فیبرنوری» با سرمایه اولیه 10هزار میلیارد ریالی برای تأمین مالی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، در نظر گرفتن مشوق برای اتصال فیبرنوری توسط اپراتورهای اینترنت، اعطای «پروانه خدمات و شبکه یکپارچه» UNSP به هفت اپراتور، از جمله اقداماتی است که برای دستیابی و تحقق وعده دولت در حوزه فیبرنوری انجام شده است که باعث سرعت گرفتن این پروژه ملی خواهد شد.

فیبرنوری پروژه‌ای است که نتیجه و حاصل آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد. زمانی که نسل پنجم اینترنت و استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در زندگی روزمره به یک نیاز مهم بدل می‌شود، فیبرنوری می‌تواند راهگشا باشد. در ادامه این گزارش به مرور برخی اتفاقات مهمی که در این پروژه رخ داده و تلاش‌هایی که در جهت دستیابی به این هدف صورت گرفته، پرداخته‌ایم.

طبق آمار رسمی اقدامات ۲ ساله دولت سیزدهم در حوزه توسعه ارتباطی برای مازندران برکات زیادی داشته به گونه‌ای که این استان اکنون در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات شاخص و در کشور رتبه دار است.

مدیرکل ارتباطات و فناری اطلاعات مازندران در رویداد جام رسانه امید با اشاره به توسعه فناوری اطلاعات در این استان گفت:‌ در مدت فعالیت دولت سیزدهم پوشش اینترنت روستاها ۹ درصد، جاده ای سه درصد افزایش یافته است.

اسماعیل اعزی با بیان این که درحال حاضر ۹۷ درصد روستاها و تمامی شهرهای مازندران از پوشش اینترنتی بهره‌مند هستند، افزود: در ۲ سال گذشته پوشش‌ فیبرنوری در پنج شهرستان با ۳۵۲ کیلومتر اجرایی شده است و این طرح در ۱۳ شهرستان با میزان ۱۵۳ کیلومتر و اعتبار سه هزارو ۴۵۰ میلیارد ریال در دستور کار است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در راستای عملی کردن شعار محرومیت‌زدایی و عدالت نصب سایت های مخابراتی جدید و ارتقاء سایت های موجود را در دستور کار قرار داد که با اقدامات انجام شد پوشش صوت و اینترنت ۱۲۳ روستای مازندران تقویت شده است.

 

رشد اقتصادی مازندران با گسترش دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشور های حاشیه دریای خزر

استاندار مازندران با اشاره به این که رویکرد توسعه ای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشور های حاشیه دریای خزر و cis فرصت رسیدن به رشد اقتصادی استان را چند برابر کرده است، گفت : به همین دلیل رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران در سال جاری قابل دفاع است.

سید محمود حسینی پور در مراسم جام رسانه امید مازندران در محل شرکت شهرک صنعتی ساری افزود: طبق بررسی آماری، نرخ رشد اقتصادی مازندران در ۱۰ سال پیش از فعالیت دولت سیزدهم منفی بوده است.

وی با اظهار این که همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم در گام نخست ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه زیر مجموعه با هدف گذاری رسیدن به رشد چهار درصد تا پایان سال ۱۴۰۱ شکل گرفت، ادامه داد: این هدف گذاری نیز محقق شده است.

وی با ذکر این نکته که چرخ رشد اقتصادی مازندران با مشورت کارشناسان و نخبگان استان اکنون به ۴.۶ درصد رسیده است، ادامه داد: بستر فعالیتهای اقتصادی در مازندران برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد نیز فراهم است.

حسینی پور به وجود بیش از ۴۰۰ کیلومتر ساحل، سه بندر و سه فرودگاه فعال به عنوان زیر ساخت های لازم برای رسیدن به رشد اقتصادی اشاره کرد و توضیح داد: ذخایر معدنی، کشاورزی، شیلاتی و مهمتر از همه وجود نیروی انسانی کارآمد در مازندران فرصتی برای رسیدن به رشد اقتصادی است که این مقوله مهم در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

استاندار مازندران گفت: از ۲ سال گذشته جذب سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری ۲ موضوع مهم برای رشد اقتصادی در مازندران مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: همسو با عملیاتی شدن رشد اقتصادی هشت درصدی با برگزاری هفت جشنواره فرصت های سرمایه گذاری، یکهزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی و همه شرایط اداری و مالی این فرصت ها نیز فراهم شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه این مازندران مرکز ثقل کریدور شمال به جنوب در این خطه است، گفت : چراکه بندر امیرآباد از ظرفیت رو رو کامیونی و ریل راه آهن به عنوان یک فرصت استثنایی برخوردار است.

حسینی پور تصریح کرد: کمتر از ۱۵ درصد از طرح رو رو ریلی راه آهن در بندر امیرآباد باقی مانده است که امسال به نتیجه خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطر نشان کرد: رویکرد توسعه ای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشور های حاشیه دریای خزر و cis فرصت رسیدن به رشد اقتصادی مازندران را چند برابر کرده است.

وی ادامه داد: تاکید می کنم رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران در سال جاری قابل دفاع است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای نخستین بار مازندران با کشور روسیه سه قرار داد به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار منعقد کرده است، گفت: اکنون محصولات کشاورزی مازندران به تدریج به فروشگاه های زنجیره ای مسکو و دیگر شهرهای روسیه ارسال می شود.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی مازندران با قیمت مناسب و رقابت پذیری در حال صادرات به کشورهای همسایه به خصوص روسیه است، بیان داشت: مهمترین چالش برای رسیدن به رشد صادرات محصولات کشاورزی استان حمل و نقل دریایی بوده است که با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم، ساخت و به راه اندازی پنج کشتی در مازندران هدف گذاری شده است.

استاندار مازندران به فاینانس ۸۳ هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیر ساخت های برق مازندران با کشور چین اشاره کرد و گفت: به طور یقین اثر این میزان سرمایه‌گذاری زیر ساختی استان در رشد اقتصادی مازندران را خواهیم داشت.

استاندار مازندران به تصویب منطقه آزاد تجاری مازندران به عنوان یکی دیگر از اقدام عملی دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: بازار منطقه تشنه محصولات کیفی کشاورزی مازندران است، بنابراین بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان تولیدات محصولات کشاورزی این استان را کیفی می کند.

وی با بیان این که، نرخ بیکاری در مازندران ۲ درصد کمتر از متوسط کشوری است، ادامه داد: با طرح‌های اشتغال زایی که در مناطق مختلف استان به راه انداختیم آمار بیکاری بر مدار کاهش قرار گرفت.

استاندار مازندران اظهار داشت: در این دولت طرح‌های بزرگی مثل سد هراز روند تکمیل آن شتاب گرفت و اعتبارات کلانی به این طرح های راهبردی تخصیص یافت و تلاش ها بر این است در دولت سیزدهم این طرح بزرگ تکمیل شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در این دولت نرخ مشارکت اقتصادی در استان افزایش یافت و با کسب ۴۴.۶ درصد رتبه چهارم کشور از نظر مشارکت اقتصادی دست یافتیم.

حسینی پور گفت: بر اساس دغدغه های رهبر معظم انقلاب در کاهش نرخ تورم و سیاست های دولت مردمی سیزدهم، مازندران به دستاوردهای خوبی دست یافت.

وی با بیان این مطلب که دستاوردهای دولت سیزدهم و نظام جمهوری اسلامی باید برای مردم بیان شود، ادامه داد: بسیاری از عملکرد مثبت دولت هنوز برای افکار عمومی تشریح نشد که این مهم باید توسط تقویت روابط عمومی ها و رسانه ها انجام شود./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=19819

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار