امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۱


Saturday 20 April 2024
20-Apr-2024 12-شوال-1445

اسلامی: انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای نداریم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای وجود ندارد، گفت: برنامه‌ریزی برای سفر مدیرکل آژانس نیز در حال انجام است.

دیدبان شمال :

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص عقب‌نشینی اروپایی‌ها در اظهاراتشان درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران اظهار داشت: اتهاماتی که به جمهوری اسلامی می‌زنند، خودشان هم می‌دانند که دروغ بزرگی است اما به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در اسناد رسمی‌شان دیدید و واحدهای اطلاعاتی‌شان هم گزارش دادند که هیچ نشانه‌ای مبنی بر انحراف در برنامه‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد.

برنامه‌ریزی برای سفر گروسی به تهران

اسلامی بیان داشت: تعاملات ما با آژانس انرژی اتمی برقرار است. برنامه‌ای برای تنظیم سفر مدیرکل آژانس در دستور کار قرار داشته که در حال پیگیری آن هستیم.

وی همچنین گفت: سفر آقای گروسی همیشه برقرار بوده است. بازرسان آژانس در ایران هستند و مرتب بازرسی می‌کنند. ما رابطه‌مان با آژانس برقرار است.

بن‌بستی در برجام وجود ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره برجام گفت: بن‌بستی وجود ندارد و مذاکرات در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: رفتارهایی که در خصوص سند برجام صورت می‌گیرد، سیاسی است. ما نه با آژانس اختلاف داریم و نه در برجام بن‌بست وجود دارد. طرف مقابل و جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را در چارچوب سند 2015 انجام دادند.

اسلامی ادامه داد: اما این‌ها هر از چند گاهی از جبهه‌ای به جبهه‌ای دیگر مهاجرت می‌کنند و فشار می‌‌آورند تا فشار را بر ایران تشدید کنند؛ این اقدام دشمنی است.

ایران جزو 5 کشور برتر رادیوداروها

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: با تلاش دانشمندان جوان در این سازمان، جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای مطرح در حوزه تولید و توزیع رادیوداروهاست.

وی خاطرنشان کرد: رادیوداروهای تولیدی در داخل کشور با توجه به تمرکزی که بر افزایش ضریب دقتی که برای داروهای تشخیصی دارد و همچنین اثربخشی بالاتر برای داروهایی که در حوزه درمان برای سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد، امروز توانسته تراز و جایگاه کشور را در زمره 5 کشور دنیا قرار بدهد.

اسلامی بیان کرد: سالیانه یک میلیون بیمار از این دارو استفاده می‌کنند. ما امروز همه نیازهای کشور را پاسخگو هستیم. اما ضوابط و ترتیباتی دارد که بر مبنای درخواست بیمارستان و نوبت‌دهی به بیماران است. دارو به نام بیمار و بیمارستان به صورت سفارشی عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از کرونا به 9 کشور صادرات داشتیم که اکنون صادرات به این کشورها مجدداً برقرار شده است./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=16608

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار