امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۱۰


Thursday 28 March 2024
29-Mar-2024 20-رمضان-1445

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی مازندران ۴۰ برابر رشد داشت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران :

ساری - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی این استان با اراده دولت سیزدهم از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۴۰ برابر رشد داشت.

دیدبان شمال :

علی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ، توسعه بخش تعاون را از رویکردهای اصلی دولت مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: با همت دولت سیزدهم، از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی مازندران پرداخت شد که در نوع خود بسیار چشمگیر و بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به تداوم پرداخت تسهیلات به تعاونی های استان، گفت: در سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان به شرکت های تعاونی مازندران پرداخت شد و این مهم در حالی اتفاق افتاد که در سال ماقبل آن یعنی سال ۹۹ در مجموع تنها پنج میلیارد و ۳۷۰ میلوین تومان تسهیلات پرداخت شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر هم پرونده ۹ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۶۴ نفر با گرایش‌های تکمیل زنجیره تولید ورزشی، سلامت، فرهنگ و هنر و همچنین طرح‌های خرد و کوچک برای دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸، به بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی استان ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: در بخش مشاغل خانگی نیز از محل بند الف تبصره ۱۸، پرونده یک طرح اقتصادی با اشتغالزایی پنج نفر برای دریافت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شد.

باقری بیان کرد: با تلاش این اداره کل ۱۰ درصد از اعتبارات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سالجاری با تایید استانداری مازندران و مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ۲ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های تعاونی این استان اختصاص یافت.

افزایش ۱۰۰ درصدی کالاهای صادراتی تعاونی‌های مازندران

این مقام مسئول از افزایش ۱۰۰ درصدی میزان صادرات کالاهای تولیدی تعاونی‌های مازندران در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت که تعاونی‌های استان با صادرات کالاهای خود به کشورهای هدف در طی این مدت، ۳۱ میلیون و ۵۶ دلار برای کشورمان ارزآوری داشتند که در نوع خود بسیار چشمگیر است.

باقری، میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای کالاهای صادراتی تعاونی‌های مازندران تا پایان امسال را ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با احیای تعاونی‌های مازندران و تسهیل‌گری دولت سیزدهم در ارایه مشوق‌های صادراتی و گمرکی، بدون شک تا پایان امسال به اهداف از پیش تعیین شده در این بخش دست خواهیم یافت.

داده‌های آماری نشان می‌دهد که در مازندران ۱۴ هزار و ۱۸۰ تعاونی به ثبت رسیده است که از این تعداد هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف تولیدی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی، مسکن، معدن، عمرانی، فرش دستبافت، توزیعی و تامین نیاز تولید کنندگان و مصرف کنندگان مشغول فعالیت هستند.

تعاونی‌های فعال در مازندران ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ عضو دارند که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش تولیدی و خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک هزار و ۳۹۷ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در این استان تشکیل می‌دهند./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=16591

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار