امروز: دوشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۱۷


Monday 06 May 2024
6-May-2024 28-شوال-1445

هشدار بارش تگرگ در اصفهان/۵ هزار نفر عشایر وارد استان شدند

دیدبان شمال :

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش تگرگ و رعد و برق برای امروز و فردا در اکثر مناطق استان اصفهان پیش بینی شده است.

منصور شیشه فروش با اشاره به پیش بینی رگبار و رعد وبرق بارش تگرگ، وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک برای امروز و فردا اظهار داشت: این شرایط در اکثر مناطق به ویژه جنوب، غرب و نیمه شرقی استان حاکم است.

وی با بیان اینکه برای روز یکشنبه وزش باد در اکثر مناطق پیش بینی شده است، ابراز داشت: از این رو
آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و درختان فرسوده و خیزش موقت گرد و خاک پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی، احتیاط هنگام تردد جاده‌ای، کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع مرتعی و حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌شود

کوچ ۵ هزار نفر از عشایر به اصفهان

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل کوچ عشایر به استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون حدود پنج هزار نفر از عشایر کوچ رو از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و فارس در مناطق ییلاقی شهرضا دهاقان و سمیرم استقرار یافتند.

شیشه فروش گفت: خدمات امدادی در مسیر کوچ آبرسانی و بازگشایی ایل راه‌ها توسط بخش‌های ذی ربط ارائه شد.

وی ابراز داشت: از ۲۵ اردیبهشت عشایر استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان نیز در مناطق فریدونشهر، چادگان و فریدن مستقر خواهند شد.

مبارزه با آفت‌های گیاهی در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به
عملیات مبارزه با آفت سن غلات، گندم و جو در سطح ۴۲ هزار هکتار در مناطق مرکزی، کویری و شمال استان از جمله اصفهان، شاهین شهر، برخوار، کاشان آران و بیدگل و اردستان اشاره کرد و افزود: در ۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان نیز مبارزه با علف‌های هرز با همکاری کشاورزان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در ۵۰ هکتار از اراضی استان اصفهان نیز
مبارزه با افت ملخ‌های بومی در منطقه فریدونشهر انجام شد./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10623

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار