امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۲۹


Saturday 18 May 2024
18-May-2024 11-ذی القعده-1445

سه هزار تخته چادر بین زلزله زدگان مناطق روستایی بندرعباس توزیع شد

دیدبان :

بندرعباس – ایرنا-استاندار هرمزگان گفت: تاکنون بیش از سه هزار تخته چادر جهت اسکان مردم در مناطق زلزله زده در شهرستان بندرعباس توزیع شده است.

مهدی دوستی در دومین بار دوشنبه شب پس از بازدید مجدد از مناطق زلزله زده روستاهای شمال شهر بندرعباس افزود:شب گذشته در چند منطقه کمپ‌های عمومی برپا شده بود، زیرا چادرها محدود است و با برپایی کمپ نیازهای بهداشتی نیز بهتر تامین و بهتر غذای گرم توزیع می‌شود.

وی گفت: اما به علت استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها، چادرها به صورت خانه به خانه توزیع شده و همچنان در حال توزیع است.

استاندار هرمزگان افزود: شب گذشته در برخی مناطق زلزله زده مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه‌های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تامین کرده است و همچنین از بعد از ظهر امروز نانوایی‌ها فعال شده اند.

وی درباره برآورد اولیه خسارت زلزله، گفت:  هفت هزارمیلیارد ریال برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شودو در مجموع باید دو هزار و ۷۶۰ واحد بازسازی شود.

در پی زلزله روزیکشنبه هفته جاری هرمزگان که به تیتر خبرهای داخلی و خارجی تبدیل شد، نیروهای امدادی و مسوولان از همان دقایق اولیه وارد میدان شدند و رییس جمهوری نیز دستور فوری کمک به مردم مناطق زلزله زده توسط همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول را صادر کرد.

گفت وگوی احمد وحیدی با استاندار، فرماندار و هلال احمر استان هرمزگان و دستور بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده و حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و بازدید از منطقه فین از دیگر اقداماتی بود که در همان ساعات اولیه انجام شد تا روند پیگیری و رسیدگی به مصدومان احتمالی و زلزله زدگان تسریع شود.

این زلزله که عصر ۲۳ آبان ماه ، با ۲ زمین لرزه بزرگ به قدرت ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در حوالی بندرعباس مرکز استان هرمزگان به وقوع پیوست، این منطقه را به تیتر خبرهای داخلی و خارجی تبدیل کرد.
زمین لرزه ای که در نزدیکی زمین و در عمق ۱۵ کیلومتری ثبت شد و موجی از وحشت و نگرانی را میان مردم ایجاد کرد و موجب شد بسیاری از خانواده ها ، شب را بیرون از منزل سپری کنند.
قدرت این دو زمین لرزه آنقدر بالا بود که علاوه بر استان های همجوار هرمزگان در برخی از کشورهای همسایه از جمله امارات و عربستان نیز احساس شد و تاکنون بیش از ۹۰ مصدوم و ۲ فوتی داشته است./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5228

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار