امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۲۹


Saturday 18 May 2024
18-May-2024 11-ذی القعده-1445

حدود ۳۰ درصد اعتبارات سفر هیات دولت به مازندران تخصیص یافته است

ساری- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از تخصیص چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برابر با حدود ۳۰ درصد از مجموعه اعتبارات سفر هیات دولت به استان خبر داد.

دیدبان شمال :

فرج الله فتح الله پور روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران به شروع برنامه هفتم توسعه با پیشرفت اقتصادی توام با عدالت اشاره کرد و افزود: از مجموعه ۱۷هزارو ۸۰۰میلیون تومان اعتبارات سفر به استان هشت هزار و و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه ملی استانی است که تا کنون از این محل سه هزار ۹۰۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به این که هشت هزار و ۹۰۰میلیارد تومان اعتبارات سفر دولت باید از محل فروش اموال دولتی تامین شود، ادامه داد: تا کنون از این محل فقط یکهزار میلیارد تومان تخصیص یافت که بسیار اندک است.

وی با بیان این که بیشترین اعتبارات تخصیص یافته از محل سفر هیات دولت به مازندران از سوی وزارت نیرو، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی بوده است، بیان داشت: تامین اعتبار سفر دولت از محل فروش اموال دولتی فرایند بسیار ضعیفی دارد که باید تقویت شود.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از تخصیص ۲هزار و ۹۰۰نیلیارد تومان اعتبارات در سال مالی جاری اشاره کرد و گفت: در سال مالی جاری تخصیص اعتبارات استانی بر خلاف سال قبل، ۸۱ درصد تخصیص نقدی و ۱۹درصد اوراق بوده است.

فتح الله پور یکی از دغدغه‌های جدی مازندران را ضعف در نظارت و رصد مصوبات شورای برنامه ریزی عنوان کرد و بیان داشت: طبق قوانین همه مصوبات کارگروه باید به صورت جدی پیگیری شود تا توسعه طبق آمایش سرزمینی محقق شود.

وی گفت: طبق برنامه توسعه هفتم کشور باید بررسی کارشناسی از نیازهای ارایه طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری برای پنج سال آینده را داشته باشیم.

وی بر لزوم هم افرایی و همکاری کارگروه ها برای مدیریت یکپارچه را ضروری دانست./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=17767

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار