امروز: یکشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۹


Saturday 27 April 2024
28-Apr-2024 20-شوال-1445

ثبت بیش از۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی

معاون اشتغال وزارت کار درباره جزئیات آمار ثبتی در سامانه جستجوی شغلی گفت:در حال حاضر، ۲۲۱۰۰۰ فرصت شغلی در این سامانه ثبت گردیده است و در برابر ۱۸۰ هزار نفر جویای کار، ۸۵۳۰۰ درخواست شغلی در سامانه ثبت شده است.

دیدبان شمال :

محمود کریمی بیرانوند,‌معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در باره  سامانه جستجوی شغل در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: بازار کار از بسیاری جهات با سایر بازارها متفاوت است. اگرچه منابع اطلاعاتی متفاوتی مانند سرشماری، نظر سنجی، آمارهای ثبتی و …. در خصوص وضعیت عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور موجود است، لیکن آمارهای موجود کلیه بخش‌ها و جنبه‌های مختلف بازار کار را پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از کارجویان به دلیل عدم دسترسی کافی و به موقع به موقعیت های شغلی خالی مورد تبعیض قرار می گیرند، در اینجا نقش مدیریت بازار به عنوان ارائه‌دهنده اطلاعات عرضه و تقاضای نیروی کار برای بسیاری از کارجویان خصوصا برای جوانان و مهاجرینی که تازه وارد بازار کار می شوند تاثیر گذار و حیاتی است تا عدم تقارن اطلاعات بازار کار ارایه شده از سوی بازیگران را مرتفع نماید.

معاون اشتغال وزارت کار ادامه داد: برای دستیابی به این مهم سامانه جستجوی شغل طراحی گردید که قرار است در آینده نزدیک در چندین فاز سامانه جستجوی شغل توسعه و تکمیل گردد.

وی افزود: انتظار می رود با بهره برداری از قابلیت های سامانه جستجوی شغل، تولید و انتشار آمار و اطلاعات واقعی، صحیح و قابل استناد از عرضه و تقاضای نیروی کار تسهیل گردیده و امکان دستیابی به تصویر و مختصات سیمای بازار کار در سطوح مختلف استانی، منطقه ای و کشوری فراهم و  فرآیند سیاستگذاری و هدفگذاری کلان اقتصادی در حوزه اشتغال و رفع بیکاری بهبود یابد.

به گفته ی بیرانوند  در حال حاضر، 221000 فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل ثبت گردیده است و 180 هزار نفر جویای کار، 85300 درخواست شغلی در سامانه ثبت شده است.  آدرس سامانه جستجوی شغلhttps://shoghl.mcls.gov.ir/  است./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=19686

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار