امروز: چهارشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۱۲


Wednesday 01 May 2024
1-May-2024 23-شوال-1445

تایید صلاحیت ۶۸ نفر از داوطلبان شورای شهرهای شهرستان نوشهر

دیدبان شمال: فرماندار شهرستان نوشهر از تایید صلاحیت ۶۸ نفر از ۷۶ داوطلب شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای شهرهای این شهرستان خبر داد.


سعید یزدانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اتمام تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای سه شهر نوشهر، پول و کجور اظهار کرد: در این شهرستان در مجموع ۷۸ نفر برای نامزدی شورای اسلامی شهر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲ نفر انصراف دادند، ۷ نفر رد صلاحیت شدند، یک نفر نیز فاقد مدرک تحصیلی لازم بود و در مجموع ۶۸ نفر صلاحیتشان احراز و تائید شد.

وی با بیان اینکه از مجموع تعداد داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، ۵۵ نفر برای شهر نوشهر، ۱۲ نفر برای شهر پول و ۱۱ نفر برای شهر کجور شرکت کرده بودند، افزود: از تعداد داوطبان ۳۶ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک کارشناسی، ۲۷ نفر کارشناسی ارشد، ۴ نفر دکتری، ۳ نفر فوق دیپلم، ۲ نفر حوزوی و ۶ نفر دارای مدارک دیگر بودند.

فرماندار نوشهر با اشاره به حضور پررنگ ثبت نام کنندگان برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نوشهر تصریح کرد: تایید و یا رد صلاحیت داوطلب بیانگر توانایی و یا عدم توانایی فرد نیست و هیچگونه سلیقه شخصی و گرایش خاصی در این تصمیم‌گیری دخیل نبوده است.

یزدانی تاکید کرد: کسی حق ندارد برگه تایید صلاحیت کاندیدا را که روی آن محرمانه نوشته شده است در فضای مجازی و رسانه انعکاس دهد.

وی در ادامه میزان سنی افراد شرکت کننده را بین سن ۳۶ تا ۴۰ سال اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۳ نفر دارای شغل آزاد، ۱۴ نفر کارمند، ۸ نفر استاد دانشگاه، ۶ نفر بازنشسته، ۴ نفر فرهنگی، ۲ نفر بیکار، یک نفر کشاورز و ۱۰ نفر هم به سایر مشاغل مشغول هستند.

این مسئول متذکر شد: از تعداد داوطلب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای نوشهر ۱۸ درصد سابقه حضور در شوراهای پیشین داشته و ۹ درصد ایثارگر هستند.

یزدانی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری اولویت اصلی در انتخابات است، تاکید کرد: شاخص مهم انتخابات در کنار سلامت، قانونمداری و مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات است.

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=1632

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار