امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۱۰


Friday 29 March 2024
29-Mar-2024 20-رمضان-1445

ایران همواره از ملت واحد و دولت قوی در عراق استقبال و حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور در دیدار نخست وزیر عراق:

تهران - رئیس‌جمهور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق، روابطی متفاوت و ممتاز است و تقویت و تعمیق روابط دوجانبه باید به گسترش و ارتقای سطح تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای استقرار هر چه بیشتر صلح و ثبات در منطقه و جهان بیانجامد.

دیدبان شمال :

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با ابراز خرسندی از ثبات سیاسی و تشکیل دولت جدید عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ملت واحد و دولت قوی در عراق استقبال و حمایت می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر عزم کشورمان برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط با عراق در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و امنیتی افزود: ایران به دنبال توسعه تبادلات با عراق در عرصه‌های مختلف تجاری و نیز انرژی است و برگزاری جلسات منظم کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور می‌تواند نقش موثری در تحقق این هدف داشته باشد.

رئیسی اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق، روابطی متفاوت و ممتاز است و تقویت و تعمیق روابط دوجانبه باید به گسترش و ارتقای سطح تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای استقرار هر چه بیشتر صلح و ثبات در منطقه و جهان بیانجامد.

«محمد شیاع السودانی» نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، یک ماه پس از تشکیل دولت جدید این کشور،‌ تصریح کرد: ایران در عرصه تعاملات خارجی عراق جایگاهی ممتاز و عالی دارد و روابط دو کشور به شکل مطلوب و رضایت‌بخشی در حال گسترش است.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: تقویت کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در راستای گسترش همکاری‌ها و مناسبات بغداد و تهران بسیار موثر بوده و برگزاری مستمر و منظم جلسات آن ضروری است.

، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق صبح امروز – سه شنبه – در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به منظور گفت و گو با مسئولان جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی آیت الله رئیسی رئیس جمهور قرار گرفت./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=15819

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار