امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۱


Saturday 20 April 2024
20-Apr-2024 12-شوال-1445

ایران جزو ۶ کشور بزرگ دنیا در تولید واکسن کرونا است

دیدبان :

تهران -ایرنا- رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایران جزو ۶ کشور بزرگ دنیا در تولید واکسن کرونا است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در همایش ملی رهاورد خدمت (۱۰۰ توفیق خدمت ، ۱۰۰میلیون دز تزریق سلامت) در سالن همایش‌های رازی افزود: تا پایان امسال شرکت های تولیدی داخلی توان تولید ۶۰ میلیون دز واکسن را دارند که از بسیاری از واکسن های خارجی اثر بخشی بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: باید به موقع برای پیش خرید واکسن های تولید داخل به این شرکت ها پول بدهیم تا واکسن را تولید کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن علیه کرونا در ۱۰۰ روز خدمت کار بزرگی است، اظهار داشت: باید تزریق واکسیناسیون را به صد درصد برسانیم  .

شهریاری ادامه داد: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا کار بزرگی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد و همه نهادها و مردم نقش اساسی در این خدمت ۱۰۰ روزه دارند.

وی با اشاره به سویه جدید آفریقایی گفت:  این سویه جدید کرونایی در آفریقای جنوبی شایع شده و مردم باید در کنار واکسیناسیون حتما شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اصلی در دولت قبل آن بود که در ستاد ملی مقابله با کرونا بسیاری از مسائل بدون نظر کارشناسی تصویب می شد و باعث شد در موج پنجم با مرگ و میر روزانه  بیش از ۷۰۰  نفر مواجه شویم.

شهریاری خاطرنشان کرد: به دلیل سو مدیریت رئیس جمهور دولت دوازدهم به قوه قضائیه دو مرتبه شکایت کردیم و امیدواریم به این شکایت رسیدگی کند.

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب تنها شخصیتی است که پروتکل های بهداشتی را ۱۰۰ درصد رعایت می کند و این امر قابل ستودنی است.

به گزارش ایرنا ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همایش «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» را به منظور تجلیل از دست اندرکاران این رخداد مهم و نمایش فعالیت و عملکرد نظام سلامت دولت سیزدهم روز یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می کند./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5644

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار