امروز: یکشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۳۰


Sunday 19 May 2024
19-May-2024 12-ذی القعده-1445

استاندار مازندران: تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری مطالبه جدی مردم است

ساری- استاندار مازندران گفت: شهرداری ساری باید نیاز مالی تکمیل نیروگاه زباله سوز را به عنوان مهمترین مطالبه مردم مرکز استان تامین کند و استانداری هم با پیگیری لازم در این زمینه کمک می کند.

دیدبان شمال:

نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهم‌ترین طرح در مدیریت پسماند و مقابله با چالش‌های زیست محیطی در مرکز استان و همچنین یکی از مصوبات هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران است که یوسف نوری به عنوان استاندار جدید در کمتر از ۱۰ روز از قبول مسوولیت ضمن بازدید میدانی امروز دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت پیشرفت زباله سوز ساری با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، مدیران مرتبط دستگاه های اجرایی و پیمانکار افزود: انتظار شخص آیت الله رییسی، رئیس جمهور محترم این است که زباله سوز ساری باید هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این که طرح نیروگاه زباله سوز ساری به درجه ای ازاهمیت رسیده است که تعلل در بهره برداری آن اصلا جایز نیست، توضیح داد: این که زباله‌های ساری با هزینه سنگین، روزانه کیلومترها خارج از مازندران حمل و دفع شود، بی انصافی در حق مردم است و تداوم آن اصلا پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران با اشاره به این نکته که حل مشکلات جمع آوری، حمل و دفع بهداشتی و اصولی زباله و پسماند از نخستین وظایف شهرداری ها محسوب می شود، خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر ساری گفت که با همکاری و مشارکت همه جانبه با پیمانکار، هر چه سریعتر زباله سوز باید تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد که هر گونه اختلافات مالی یا حقوقی شرکت پیمانکار زباله سوز با شهرداری ساری باید حل و فصل شود و شهرداری باید جوابگو باشد.

نوری با تاکید بر این که تابلو پیشرفت روزانه زباله سوز ساری از امروز باید روشن شود و معاونت عمرانی نیز باید برای تکمیل هرچه زودتر این این طرح، روزانه رصد کند، بیان داشت: امیدواریم کام مردم مرکز استان با افتتاح زباله سوز هر چه زودتر شیرین شود.

وی با ذکر این نکته که مشکلات حاشیه ای نباید در تصمیم گیری های مازندران به بطن جامعه کشیده شود، گفت: مسوولان با داشتن اختیارات لازم باید نظام مسایل منطقه خودشان را حل و فصل کنند و ارجاع مسایل ساده قابل حل به جلسات استانداری، نشانه ضعف مدیران شهرستانی محسوب می شود.

نوری گفت: مشارکت عمومی خصوصی مازندران باید تقویت شود چرا که همه باید بیش از پیش با انجام تعهدات، مطالبه به حق مردمی را به عقب نیاندازیم.

همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم و باز شدن پایِ مسوولان ارشد کشور برای پیگیری روند اجرای طرح های راکد و نیمه تمام در نقاط مختلف کشور به اجرای این طرح امیدی دوباره بخشید و محل اجرای آن به کارگاه سازندگی و ساخت و ساز مبدل شد به طوریکه در همین مدت ۲ سال اخیر با اقداماتی که انجام شد ۵۰ درصد به پیشرفت فیزیکی آن اضافه شد و نیروگاه مسیر بهره برداری شدن آن رو به انتها است.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله سوز ساری سال ۱۳۸۸ شروع شد تا بار گزاف حمل چندین دهه ای حمل زباله‌های مرکز استان مازندران به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست محیطی آن برداشته شود.

زباله‌های شهر ساری سالهاست که به منطقه کوهستانی پشتکوه در مرز مازندران و سمنان منتقل می‌شود که علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل زباله، مشکلات محیط زیستی متعددی را نیز برای ساکنان روستاهای اطراف این منطقه ایجاد کرده است./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=20310

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار