امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۲۹


Saturday 18 May 2024
18-May-2024 11-ذی القعده-1445

استاندار: ساز و کارهای قانونی برای پیشگیری از اعتیاد در مازندران تدوین می‌شود

ساری- استاندار مازندران با اشاره به ضرورت اجرای طرح ها و برنامه برای جلوگیری از افزایش اعتیاد در جامعه گفت که به‌دنبال اجرای سازو کارهای مناسب برای پیشگیری از اعتیاد در استان هستیم تا این بلا و معضل اجتماعی را از استان کم کنیم.

دیدبان شمال :

سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در آیین افتتاح خانه یاریگران زندگی در ساری افزود:‌ مازندران استانی با ویژگی ها خاص خودش به شمار می رود و به عنوان استان گردشگرپذیر کشور برای اینکه بتواند در مسیر گردشگری حرفه ای قرار گیرد، باید برنامه ریزی ها برای کاهش آسیب ها باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مقابله و کاهش اعتیاد در جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار داده است، ‌ادامه داد:‌ این تصمیم و اراده دولت در مازندران نیز پیگیری و در حال اجرا است و تاکنون اقدامات خوبی نیز انجام شد.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت :‌ با هدایت و راهنمایی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خانه یاریگران زندگی در ساری راه اندازی شد که این مرکز می تواند اقدام مهم و اثرگذار در پیشگیری از اعتیادرا ایفا کند.

وی ادامه داد:‌در جامعه افراد در معرض آسیب های اجتماعی حضور دارند که راهنمایی آنها از طریق مشاوره خانه یاری گران زندگی می تواند تا حد زیادی در جلوگیریر از گرایش آنها به این معضل جلوگیری کند.

حسینی پور گفت:‌ امروز با حضور سردار مومنی نخستین مرکز یاری گران زندگی در ساری افتتاح شد و بنا داریم ۲ مرکز دیگر در آمل و تنکابن نیز راه اندازی کنیم.

وی بر نقش و اهمیت آموزش معضلات اعتیاد به دانش آموزان تاکید کرد و افزود: آموزش به دانش آموزان کار بسیار فوق العاده و حرکت مهمی در مبارزه با مواد مخدر رقم خواهد زد.

استاندار مازندران گفت :‌امیدواریم با پیاده کردن ساز کاری در استان بتوانیم رتبه نخست در پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد را کسب کنیم.

حسینی پور پیش از این در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی مازندران که خرداد ماه امسال در ساری برگزار شد، ‌گفت که برنامه ریزی های مدون و اساسی برای ریشه کنی آسیب اجتماعی اعتیاد در استان و هدفگذاری های پنج ساله در این ارتباط در حال انجام است.

وی همچنین از تزریق اعتبار دولتی برای این امر به عنوان یکی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم برشمرد و گفت :‌ در یکسال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای مقابله و کنترل اعتیاد به مازندران اختصاص داده شد.

استاندار مازندران از فراهم کردن زیرساخت های مهم و استاندارد ترک و درمان اعتیاد به عنوان بخش دیگری از کارهای انجام شده در این زمینه نام برد و گفت :‌برای این منظو نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که طی ماههای آینده مردم شاهد اجرای آن خواهند بود.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمازندران در آماری اعلام کرد :‌ پارسال سه هزار و ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و همچنین ۵۶ باند مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شد.

در آمار دیگر از این مرکز ۶۴ درصد زندانیان کنونی مازندران مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از جرایم اعتیاد هستند و پارسال یک هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر در استان جمع آوری شد./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=18181

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار