امروز: یکشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۳۰


Sunday 19 May 2024
19-May-2024 12-ذی القعده-1445

استاندار: تکریم مقام شهید در مازندران ستودنی است

ساری - استاندار مازندران با بیان این مطلب که شاخصه اصلی مردم دیار علویان زنده نگه داشتن یاد شهدای گرانقدر است، گفت: این ویژگی برجسته مردم این خطه، ستودنی است.

دیدبان شمال:

یوسف نوری امروز سه شنبه در اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در بابلسر در جمع خبرنگاران بیان داشت: تکریم و تعظیم شهدا موجب استحکام پایه های نظام جمهوری اسلامی می شود.

وی اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت شهدای گرانقدر ایران اسلامی زمینه خودسازی را برای همه به خصوص نوجوانان و جوانان فراهم می کند.

نوری با اشاره به این نکته که شهدا با نثار خون خود امنیت و آرامش را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: تداوم راه این شهدای بزرگ و خدمت رسانی صادقانه به مردم، گام برداشتن در مسیر شهدای سرافراز است.

استاندار مازندران ادامه داد: تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهدای گرانقدر ما است که با هجرت و جهاد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این مقام مسوول مازندران تصریح کرد: دعای خیر شهدا و خانواده این عزیزان پشتوانه محکمی برای خدمتگزاران به مردم است و باید قدرشناس این ارزش باشیم.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه سال گذشته در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت و ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجویی نیروهای امنیتی قرار گرفت.
عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود.

وی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است. وی در پنج سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت.

پیکر آیت الله سلیمانی بعد از تشیع در چند شهر مازندران در ۹ اردیبهشت سال گذشته در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است. از مجموع شهدای این استان، سپاه ۲ هزار و ۱۶۹، بسیج مردمی چهار هزار و ۴۷۷، ارتش ۲ هزار و ۷۳۸، ناجا ۶۲۳، ۳۰ شهیده زن و ۳۶۳ شهید از سایر اقشار جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب کردند./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=20339

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار