امروز: چهارشنبه ۱۴۰۳-۰۱-۲۹


Tuesday 16 April 2024
17-Apr-2024 9-شوال-1445

“اروپا” کانون جهانی خیز دوباره کرونا؛ سرکوب اعتراض مردم هلند به محدودیت‌های کرونایی با سلاح گرم

دیدبان :

موج جدید کرونا در اروپا برخی کشورها را به قرنطینه مجدد کشانده و در پی اعمال این تعطیلی‌ها، مردم هلند دست به اعتراض زدند که منجر به درگیری با پلیس و سرکوب اعتراضات با سلاح گرم پلیس شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ موج جدید کرونا در اروپا نگرانی مقامات بهداشتی برخی کشورها را برانگیخته و این کشورها را به قرنطینه مجدد کشانده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد اروپا بار دیگر به مرکز جهانی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است؛ در پی این هشدار، محدودیت‌ها برای مقابله با بروز بحران و پر شدن تخت‌های بیمارستانی در کشورهای مختلف وضع شده است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در هلند طی روزهای گذشته افزایش یافته و به همین دلیل یکی از کشورهایی که در پی این موج جدید بیماری، دست به دامان قرنطینه شده هلند است.

تنها در یک شبانه روز بالغ بر 21 هزار مورد ابتلا و 37 مورد مرگ ناشی از کرونا در هلند گزارش شده است؛ این در حالی است که پیش از این به مدت 6 ماه تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور پایین یا تک‌رقمی بود.

واکسن کرونا , کرونا , بهداشت و درمان ,

میانگین موارد روزانه ابتلا به کرونا در هلند طی هفته گذشته 18 هزار نفر بوده است.

تاکنون بیش از 72 درصد جمعیت هدف هلند علیه بیماری کرونا به طور کامل واکسینه شده‌اند.

واکسن کرونا , کرونا , بهداشت و درمان ,

محدودیت‌های کرونایی در هلند

به گفته رئیس دولت هلند، در سه هفته آینده، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری باید ساعت 8 شب تعطیل شوند؛ مراکز تجمعی دیگر به‌ویژه مکان‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی هم باید ساعت 6 عصر به کار خود پایان دهند. حضور افراد در محل کار، به‌جز موارد ویژه و با نظارت کارفرما،‌ مشروط به ارائه گذرنامه سلامت است. کسانی که این گذرنامه را نداشته باشند، از امکان استفاده از کافه‌ها و رستوران‌ها محروم می‌شوند.

بر اساس محدودیت جدید، شهروندان هلند تنها در صورت واکسیناسیون کامل یا بهبود یافتن از کرونا می‌توانند به اماکن عمومی مراجعه کنند و گواهی سلامت افرادی که فقط تست منفی کرونا دارند، فاقد اعتبار خواهد بود.

پلیس هلند از سلاح گرم استفاده کرد

تعطیلی‌ها در پی افزایش مجدد آمار کرونا در هلند، مردم این کشور را به خیابان‌ها کشاند. پلیس هلند برای مقابله با شورش، جمعه شب در شهر روتردام که در اعتراض به محدودیت‌های وضع شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت مجبور به استفاده از سلاح گرم شد.

شهردار روتردام شورش و اعتراض‌ها در این شهر را “بی بند و باری در خشونت” توصیف کرد و در جریان این اعتراضات، هفت نفر مجروح و تعدادی نیز بازداشت شدند.

واکسن کرونا , کرونا , بهداشت و درمان ,

معترضان خودروهای پلیس را به آتش کشیده‌ و مواد آتش‌زا به سمت ماموران پلیس پرتاب کرد‌ه‌اند./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5367

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار