امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۱۳


Thursday 02 May 2024
2-May-2024 24-شوال-1445

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۵۰۵ میلیون دلار گذشت

ساری- طی سال ۱۴۰۲ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۵۰۵ میلیون و ۵۰ هزار دلار بود.

دیدبان شمال :

به گزارش از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر روز پنجشنبه افزود: طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر یک میلیون و ۲۱۹ هزار تن به ارزش ۸۶ میلیون و ۶۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۸۵ و ۶۳ رشد را نشان می‌دهد.

امیر جمشیدی، صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۷۰ میلیون و ۵۴ هزار دلار، قزاقستان با ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و قرقیزستان یک میلیون و ۳۵۳هزار دلار و بلاروس ۲۷۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فراورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل وگیاه، کیوی و… و. هستند.

وی سهم این کشورها را از کل صادرات گمرکات مازندران ۸۱ درصد وزنی و ۲۷ ارزشی بیان کرد.

جمشیدی اظهار داشت در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۴۱۸ میلیون و ۹۸۴ هزار دلار رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر ارزشی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۳۷۸ میلیون و ۶۳۲ هزار دلار، قزاقستان با ۳۹ میلیون و ۳۳۴ هزار دلار، بلاروس ۹۷۲ هزار دلار، قرقیزستان با ۴۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده و عمده‌ترین کالاهای وارد شده از این کشورها غلات، روغن‌ها و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و… بوده است.

بر اساس این گزارش سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۲۱ درصد و ارزشی ۱۸ درصد بوده است./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=20173

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار