امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۳۱


Friday 19 April 2024
19-Apr-2024 11-شوال-1445

ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک باقری با طرف‌های اروپایی در وین

دیدبان :

وین – ایرنا – مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امروز (جمعه) با دیدار علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز و با برگزاری جلسات با نمایندگان سه کشور اروپایی پیگیری خواهد شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، باقری دقایقی پیش برای ملاقات با انریکه مورا وارد هتل کوبورگ شد و سپس قرار است با نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار کند. جلسات در سطح کارشناسی نیز در خصوص موضوعات مختلف، با تمرکز ویژه بر رفع تحریم‌ها جریان دارد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان همچنین روز گذشته (پنجشنبه) به صورت دو جانبه با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.

این گفت‌وگوها به منظور تکمیل پیش‌نویس متن توافقات و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی برگزاری می‌شود و به گفته مذاکره کننده ارشد چین، هیئت‎های مذاکره‌کننده طی دو روز گذشته در قالب‌های مختلف دوجانبه و چندجانبه در مورد مسائل اساسی دیدار کردند تا اختلافات در مورد رفع تحریم‌ها، تضامین و راستی‌آزمایی را بیشتر کاهش دهند.

قریب به اتفاق هیات‌های مذاکره‌کننده اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی موضوعات و ضرورت تصمیم‌گیری‌های سیاسی، رو به پیشرفت است.

البته طرف‌های غربی طی دو ماه گذشته تلاش کردند تا با ایجاد ضرب‌الاجل‌های ساختگی و ارائه برخی وعده‌ها، ایران را تحت فشار قرار دهند اما موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برای دست‌یابی به توافقی که منافع مردم ایران را تامین کند، همچنان پابرجا است.

هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری کنی با جدیت برای حصول توافق در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=7523

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار