امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۱-۰۹


Thursday 28 March 2024
28-Mar-2024 19-رمضان-1445

جدیدترین آثار اهدایی به رهبر معظم انقلاب در موزه آستان قدس رضوی به‌نمایش گذاشته شد+ تصاویر

دیدبان :

گروه استان‌ها- جدیدترین آثار اهدایی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در موزه آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، گنجینه هدایای رهبر انقلاب، 22 بهمن سال 1373 در ساختمان گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی افتتاح شد و در حال حاضر بیش از 400 اثر اهدایی ایشان به موزه حرم مطهر رضوی، در این گنجینه به نمایش گذاشته شده است.

این گنجینه، شامل آثار و هدایایی است که سران کشورهای خارجی، شخصیت‌های برجسته ملی و بین‌المللی و ارادتمندان به رهبر انقلاب در طول سال‌ها به ایشان تقدیم کرده‌اند و ایشان نیز به رسم ادب، این هدایا را به آستان مقدس حضرت رضا(ع) اهدا کرده‌اند تا در موزه حرم رضوی نگهداری شده و در معرض دید عموم قرار بگیرد.

این گنجینه شامل آثار ارزشمند فراوانی است؛ از تابلوهای خطی، تذهیب، نقاشی، تابلوفرش، معرق و قلم‌زنی روی مس گرفته تا انواع مدال‏‌ها، سکه‌ها و ده‌ها اثر دیگر که حالا با به نمایش گذاشته‌شدن 8 اثر جدید، تعداد آثار این گنجینه افزایش یافته و محتوای آن پربارتر شده است.

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی دراین‌باره گفت: به‌تازگی 12 قلم آثار نفیس اهدایی شخصیت‌های کشوری و بین‌المللی به مقام معظم رهبری، برای نمایش در موزه حرم رضوی تحویل آستان قدس رضوی شده است که در حال حاضر مراحل تهیه شناسنامه و مستند‌نگاری 8 اثر این مجموعه تکمیل شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مهدی قیصری‌نیک مشخصات این 8 اثر را تشریح کرد و گفت: گلدان نقره‌ای عقیق نشان اهدایی عمران خان نخست وزیر پاکستان، فلوت سنتی بومیان سرخپوست کوه‌آند اهدایی اوو مورالس رئیس‌جمهور سابق بولیوی، گلدان اهدایی وزیر تجارت و بین‌الملل چین، یک نشان و دو پلاک طلا یادبود مزین به تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی، اهدایی گروه صنایع‌دستی پرنیا و همچنین دو عصای چوبی مرصّع، 8 اثر اهدایی جدیدی است که در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری به نمایش گذاشته شده است.

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی به این نکته نیز اشاره کرد که سایر آثار اهدایی نیز در زمان‌بندی مناسب در معرض بازدید عموم قرار داده خواهد شد./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=4589

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار