امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۱۰


Friday 29 March 2024
29-Mar-2024 20-رمضان-1445

استاندار: میز روستا در ادارات کل دستگاه‌های اجرایی مازندران فعال شود

ساری - استاندار مازندران با بیان این که روستاها، مولد و دارای اقتصاد پویا هستند، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای این حوزه و فعال کردن میز روستا در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.

دیدبان شمال :

به گزارش از روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی‌پور در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان با عنوان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی می بایست بر مبنای خروجی و سیاست گذاری های عملیاتی گام بردارد و سازمان جهاد کشاورزی و صمت باید در این دبیرخانه فعال تر عمل کنند تا مسائل جدید را شناسایی و مشکلات شهرستان ها را احصاء و حل و فصل کنیم، خاطر نشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی می بایست متناسب با شرایط روز برنامه داشته باشد و باید برای ۱۰ سال آینده راهبرد و پیش بینی داشته باشد.

استاندار با بیان این که مسائل مختلف به صورت عملیاتی باید مورد رصد دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد، افزود: توسعه تعاونی های کشاورزی در استان رضایت بخش نیست که در همین راستا سیاست گذاری راهبردی برای سه هزار و ۶۰۰ روستا باید تعیین شود. با توجه به اینکه بیش از ۴۰ درصد جمعیت مازندران در روستاها مستقر هستند، که قابل توجه است و شرکت های تعاونی باید جاذبه هایی را برای مردم جهت فعالیت در روستاها ایجاد کنند و شرکت های تعاونی هم از لحاظ کمیت و هم از نظر کیفیت افزایش پیدا کنند چرا که در اقتصاد روستا تاثیر گذار هستند.

وی با اشاره به این که عادت به کار انفرادی سم مهلکی برای اقتصاد استان است و تنها با کار جمعی توسعه همه جانبه محقق می گردد، گفت: باید شرکت های تعاونی را به کار جمعی خصوصا در حوزه دام و طیور تشویق کنیم؛ تولید محصولات کشاورزی نیازمند یک تحول و هدفگذاری بزرگ است. برای مبادلات تجاری با کشورهای دنیا باید به سمت کنسرسیوم برویم و شاهد تحولات دارای خروجی مناسب باشیم و تعاونی ها باید افزایش پیدا کنند تا در اقتصاد استان اثرگذار باشند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ۵۰۰ روستا به صورت پایلوت برای ایجاد تعاونی ها هدفگذاری شدند تا در حوزه کشاورزی؛ صنایع تبدیلی مجهز شوند چرا که ضرورت روستاها صنایع تبدیلی است و بانک ها هم می بایست در این حوزه سرمایه گذاری لازم را صورت دهند.

وی افزود : باید ثروت مردم را در روستاها افزایش بدهیم و مدیرانی که برای روستاها برنامه داشته باشند در ارزیابی های ما از جایگاه ویژه ای برخوردار اند و ادارات کل میز روستا را در ادارات خود فعال کنند.

استاندار مازندران تاکید کرد : روستاها باید آباد شوند چرا که روستاها می توانند هزینه کلانشهر مازندران را تامین کنند هرچند زیرساخت ها در این راستا از نقش مهمی برخوردار هستند و بنیاد مسکن و اداره کل راهداری نقش ویژه ای دارند و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی طرح توانمندسازی روستاها را در آینده نزدیک تصویب و اجرایی کنیم.
حسینی پور اضافه کرد: جمهوری اسلامی در روستاها اقدامات ارزشمندی را انجام داده است که اکنون می بایست از این روستاها بهره برداری لازم انجام شود و درصد زیادی از جغرافیای ما در روستاها قرار دارد و مشکلات نهاده های دامی که اکنون یکی از مهم ترین مطالبات است با سیاست گذاری در روستاها قابل حل است. روستاهای استان در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید به حرکت دربیاید تا شاهد بازگشت جوانان تحصیلکرده به روستاها باشیم که البته نیازمند سیاست گذاری جدید در این راستاست./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=11110

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار