امروز: سه شنبه ۱۴۰۳-۰۱-۲۸


Tuesday 16 April 2024
16-Apr-2024 8-شوال-1445

رویای قهرمانی

دیدبان شمال :

تیم های فوتبال نساجی مازندران و آلومینیوم اراک از ساعت ۲۰:۳۰ فینال جام حذفی را برگزار می کنند.

زاوش محمدی: شاید روزی که جام حدفی قرعه کشی شد و تیم های لیگ برتری حریفان خود را شناختند، کسی فکرش را نمی کرد دو تیم نساجی و آلومینیوم اراک دیدار نهایی را برگزار کنند. دو تیمی که با کنار زدن استقلال و پرسپولیس توانستند شگفتی ساز شوند و حالا رویای قهرمانی در سر دارند.

این دو تیم پرطرفدار شهرستانی حالا امشب از ساعت ۲۰:۳۰ باید در استادیوم آزادی و مقابل چشم هواداران خود به مصاف یکدیگر بروند تا تکلیف قهرمان جام حدفی مشخص شود. گرچه هنوز تکلیف سهمیه آسیایی مشخص نشده اما دو تیم امیدوارند با قهرمانی در این رقابت‌ها به لیگ قهرمانان هم راه پیدا کنند.

دو تیمی که تا اینجای کار، به معنای واقعی نشان داده اند جام حذفی، جام شگفتی هاست و می تواند دوردست ترین رویاها را تحقق ببخشد. رویاهایی از جنس فینالیست شدن دو تیم که شاید تلاش برای بقا در لیگ، مهم ترین هدف سال های اخیرشان بوده اما حالا سوار بر بالن آرزوها، به فینال جام حذفی رسیده اند تا بتوانند یکی از دو جام معتبر فوتبال ایران را بالای سر ببرند و قهرمان شوند.

هر دو تیم برای اولین بار حضور در فینال جام حذفی را تجربه می‌کنند. اگر الهامی بتواند آلومینیوم را شکست دهد، برای دومین بار به عنوان سرمربی، قهرمانی جام حذفی را تجربه خواهد کرد و اگر آلومینیوم برنده بازی فردا شب شود، سیدمهدی رحمتی که پیش از این، قهرمانی در جام حذفی را به عنوان بازیکن تجربه کرده، اولین جام دوران سرمربیگری‌اش را دشت خواهد کرد.

غایب ویژه: ساکت الهامی سرمربی نساجی، به دلیل دواخطاره بودن، امکان نشستن روی نیمکت تیمش در بازی فینال را ندارد.

تیم داوری: محمدحسین زاهدی‌فرد، علی احمدی و هادی طوسی

رویای قهرمانی

نساجی؛ در انتظار تعبیر رویای شهر خسته

امید شهر خسته؛ این پرتکرار ترین واژه ای است که در سال های اخیر، در وصف تیم نساجی شنیده شده؛ تیمی که پس از سال ها به لیگ برتر آمد و در همه این سال ها هم در بیم و امید سقوط یا ماندن، روزگارش را سپری کرده اما حالا با حضور در فینال جام حذفی، به دنبال تعبیر یک رویای غیرممکن است.

نساجی در حالی به فینال رسیده که در این مسیر تیم های بزرگ و قدرتمندی چون گل گهر، استقلال و مس کرمان را از پیش روی برداشت و به ایستگاه پایانی رسید. شاگردان الهامی اگر چه در لیگ برتر در رده دوازدهم قرار دارند و هر لغزشی می تواند آن ها را به انتهای جدول بفرستد اما حالا نساجی نه به فکر رتبه بندی لیگ، که در فکر بالا بردن جام نقره ای است تا بتواند خودش را به جمع قهرمانان این مسابقات اضافه کند و یک اتفاق تاریخی را رقم بزند.

نکته جالب‌ اینکه دو تیم در ۱۴ اردیبهشت در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باید دوباره باهم بازی کنند، مسابقه‌ای که قطعا به اندازه فینال حساس و مهم نخواهد بود. در جدول لیگ آلومینیوم ۳۰ امتیازی است و ۳ امتیاز بیشتر از نساجی مازندران دارد و در رده دهم ایستاده؛ دو پله بالاتر از نساجی؛ اما جام حذفی شرایط خاص خود را دارد.

رویای قهرمانی

آلومینیوم اراک؛ رحمتی به دنبال اولین جام دوران مربی گری

شاید وقتی مهدی رحمتی به جای رسول خطیبی سکان هدایت آلومینیوم را به دست گرفت، خودش هم فکرش را نمی کرد که تیمش یک پای فینال جام حذفی باشد؛ اما این استقلالی سابق توانست پرسپولیس را کنار بزند تا کابوس پایتخت نشینان در جام حذفی، با حذف هر دو تیم سرخابی تکمیل شود.

آلومینیوم هم با پیروزی ارزشمند مقابل ذوب آهن، پرسپولیس و خلیج فارس فینالیست شد. آن ها در لیگ با ۳ امتیاز اختلاف با نساجی، دو پله بالاتر ایستاده اند اما همه این ها فقط اعداد و ارقامی است که در لیگ کاربرد دارد و در جام حذفی، هیچ فرمول معینی پاسخگو نیست. رحمتی حالا به دنبال آن است تا به عنوان مربی، از میان بر جام حذفی استفاده کند و اولین جام قهرمانی اش در این کسوت را به ویترین خانه اش ببرد و مطمئنا در بازی امروز، شاگردانش را با تمام قوا به میدان می فرستد.

شب رویایی در اراک و قائمشهر

امشب شبی رویایی برای مردم اراک و قائمشهر است. مردمانی که این روزها با تیم های محبوب شان زندگی می کنند و قهرمانی در این بازی ها می تواند حال و هوای آنها را بیشتر از قبل تغییر دهد. گرچه در این بازی یک سمت برنده و یک سمت بازنده دارد اما همین حضور دو تیم در فینال و پیمودن چنین راه سختی، دست کمی از قهرمانی ندارد.

نساجی به واسطه حضور گرم و پرشور هوادارانش امیدوار است برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شود و در مقابل هم اراکی ها با بازیکنان صاحب نام و هدایت مهدی رحمتی به دنبال تکمیل شگفتی خود هستند. تنها باید چند ساعت منتظر ماند تا مشخص شود نام کدام تیم به عنوان قهرمانی روی جام نوشته خواهد شد و کاپ قهرمانی به کدام شهر خواهد رسید./خبر آنلاین

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10342

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار