امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۱-۰۹


Thursday 28 March 2024
28-Mar-2024 19-رمضان-1445

۱۳ مدیربانکی متعهد به پرداخت وام بدون ضامن شدند

دیدبان :

تهران- ایرنا- پس از تاکید رییس جمهوری مبنی بر تسهیل پرداخت وام به آحاد جامعه روز گذشته ۱۳ مدیر بانکی با امضای صورتجلسه‌ای که برای اعلام جزئیات و شرایط پرداخت تسهیلات خرد برگزار شد متعهد به انجام این کار شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تسهیل شرایط اخذ وام مطالبه و دغدغه اصلی رییس جمهوری و تیم اقتصادی دولت سیزدهم است. در این راستا نیز گام‌هایی برداشته شده است.

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در جلسه با مدیران عامل بانک‌های کشور جزئیات و شرایط دریافت تسهیلات با این شرایط را اعلام کردند تا همه افرادی که متقاضی دریافت وام‌های خرد هستند ناچار به پشت سرگذاشتن هفت خان نباشند و به کمک اعتباری سنجی موفق به دریافت تسهیلات خرد باشند.

جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در مرحله اول کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های عمومی، دولتی و خصوصی که حقوق دریافت می‌کنند، هستند. در مراحل بعدی سایر اقشار جامعه می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

همچنین، ارائه تسهیلات به اشخاص فاقد رتبه اعتباری و رتبه‌های اعتباری پایین تر از C مطابق ضوابط و مقررات و بخشنامه‌های داخلی بانک خواهد بود.

چنانچه بانک مربوطه تشخیص دهد شرایط آسان‌تری برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، بانک براساس رویه خود عمل می‌کند.

باید توجه داشت که اعطای تسهیلات خرد به دیگر مشتریان بانک که حساب در بانک دارند، طبق ضوابط هر بانک خواهد بود.

مشمولان طرح پردخت‌های خرد بدون ضامن 

در این مرحله شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود مشمول طرح هستند. متقاضیان باید رتبه اعتباری B، A و C باشد.

کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی به تشخیص بانک که حقوقشان در بانک مربوطه است و رتبه A و B را دارند.

همچنین کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی که رتبه C داشته باشند و حقوقشان نزد بانک مربوطه باشد می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

شرایط دریافت وام‌های خرد ۵۰ میلیونی

در پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق ارائه کنند. همچنین باید توان بازپرداخت تسهیلات توسط بانک احراز شود.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود و دارای رتبه A و B هستند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که رتبه C دارند باید یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته به بانک ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها نزد بانک مورد نظر است یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

شرایط دریافت وام‌های خرد تا ۱۰۰ میلیون تومان

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق به اضافه سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه A و B که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود نیز بایک یک ضامن معتبر، سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه C نیز که حقوق آنها نزد بانک مربوطه واریز می‌شود در دریافت وام‌های ۱۰۰ میلیونی باید یک ضامن معتبر و سفته یا چک به بانک ارائه کنند.

همانطور که اشاره شد ۱۳ بانک روز گذشته در جلسه ضمن امضای صورتجلسه متعهد شدند وام‌هایی از این دست را به متقاضیانی که مشمول شرایط هستند پرداخت کنند. مدیران عامل بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات ایران، توسعه تعاون، پس بانک ایران، قرض الحسنه مهر ایران، تجارت، صادرات، ملت و رفاه کارکنان همگی با امضای صورتجلسه آمادگی خود برای پرداخت تسهیلات با شرایط جدید را اعلام کردند.

۱۳ مدیربانکی متعهد به پرداخت وام بدون ضامن شدند

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=7393

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار