امروز: چهارشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۵


Wednesday 24 April 2024
24-Apr-2024 16-شوال-1445

پنج هزار مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز/عزم جدی دولت برای پوشش تحصیلی در مناطق دوردست

وزیر آموزش و پرورش:

تهران - وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون حدود ۲۰۰ مدرسه یک نفره و پنج هزار مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز وجود دارد و این موضوع نشان می‌دهد دولت جمهوری اسلامی ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دوردست عزم جدی دارد.

دیدبان شمال:

یوسف نوری روز سه شنبه در نشست مشترک با وزیر فرهنگ جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه پوشش تحصیلی واقعی ایران در همه پایه‌ها ۹۴.۳ درصد است افزود: حدود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز داریم که ۴۹ درصد آنها دختر هستند.

وی اظهارداشت: همچنین یک میلیون معلم مشغول فعالیت هستند که حدود ۵۳ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

پوشش تحصیلی 98 درصدی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است، ادامه داد:  برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داریم.

نوری اضافه کرد: دانش‌آموزان ایرانی امسال در المپیادهای جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کردند همچنین در حوزه فرهنگی نیز ظرفیت‌های مناسبی برای فعالیت داریم.

وی با تاکید بر اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی داریم، خاطرنشان کرد:  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز تربیت هنرمندان در حوزه‌های سینما و ادبیات است و هر سال با در اختیار داشتن ۳۵۱ اردوگاه تربیتی برای برگزاری اردوها برنامه‌ریزی می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال در تابستان برای معلمان، جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برگزار شده که‌ ۱۴۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند.

نوری افزود: همچنین ایران جزو معدود کشورهایی است که کتاب‌های چاپ شده برای کودکان، رده بندی سنی دارد و این اقدام بر اساس استانداردها انجام شده است. /ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=14926

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار