امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۱-۰۹


Thursday 28 March 2024
28-Mar-2024 19-رمضان-1445

وزیر بهداشت: بروز موج جدید کرونا در سایر کشورها نگران‌کننده است

دیدبان :

وزیر بهداشت گفت: بروز موج جدید کرونا در سایر کشورها، ما را برای آینده نگران کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بهرام عین اللهی در دیدار مدیران موسسه کخ و سفیر آلمان در ایران که شب گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کنترل بیماری کرونا در ایران، مناسب است اما نگرانی‌هایی داریم. بروز موج جدید کرونا در سایر کشورها، ما را برای آینده نگران کرده است.

وی ادامه داد: شرایط بیماری کرونا در ایران تا چندماه پیش، مناسب نبود و روزانه حدود 50 هزار بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی می شد و حتی به 700 مورد مرگ و میر بیمار کرونایی در یک روز هم رسیده بودیم اما با تقویت واکسیناسیون و البته مشارکت عظیم مردمی در واکسیناسیون، امروز وضعیت بیماری در ایران، بهتر شده است. در سه ماه گذشته در ایران سرعت واکسیناسیون جهش قابل توجهی یافت به گونه‌ای که تا امروز حدود 84 درصد از جمعیت هدف، دوز اول و حدود 67 درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: در ایران امکانات بهداشتی و درمانی خوبی داریم. در کشور علاوه بر خدمات ارزنده و شبانه روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، حدود یک هزار بیمارستان، 20 هزار عضو هیات علمی و 150 هزار تخت بیمارستانی فعال هستند.

عین اللهی یادآور شد: در ایران واکسن‌های 5 مجموعه داخلی شامل برکت، پاستور، رازی، فخرا و سیناژن تا کنون وارد سبد واکسیناسیون کشوری کرونا شده است و این واکسن‌های داخلی در انواع پلتفرم‌های مطرح دنیا در ایران ساخته شده است./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5462

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار