امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۱۰


Friday 29 March 2024
29-Mar-2024 20-رمضان-1445

وزیر اقتصاد: بنای دولت تغییر راهبرد عملکردی مناطق آزاد است

دیدبان :

گنبدکاووس- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و امور دارایی گفت: بنای دولت سیزدهم این است که با تغییر راهبرد عملکردی مناطق آزاد اقتصادی شاهد نسل ۲ از این مناطق با رویکرد تولید محور و صادرات‌مدار باشیم که منطقه اینچه برون با زیرساخت‌های موجود یکی از نخستین و مستعدهای این مناطق است.

به گزارش ایرنا، سیداحسان خاندوزی روز جمعه در بازدید از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری – صنعتی این منطقه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دوستان در دبیرخانه مناطق آزاد زحمات زیادی برای اینکه مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون با سرعت شروع به فعالیت کند و طرح جامع منطقه در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شود، متحمل می‌شوند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایی که متاسفانه تا امروز به صورت بالقوه باقی مانده است مانند ظرفیت‌های حوزه ترانزیتی و حوزه ژئوپلیتیک کشور که آن را به حوزه ژئوکومی وصل می‌کند و می‌تواند قطبی باشد برای ارزآوری، تولید و پیوندهای منطقه‌ای حتی فراتر از مساله اقتصادی و صنعتی استفاده کنیم تا منطقه آزاد اینچه برون را به عنوان یکی از مناطق تولید محور و صادرات گرا در نقطه تماس اقتصاد ایران با اقتصاد حوزه اوراسیا نه فقط ترکمنستان داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: برنامه‌های جامع و تفصیلی آماده شد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و همکاران وی به تفصیل نتیجه را خدمت مردم اعلام خواهند کرد.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه به اتفاق استاندار و شماری از مسوولان استانی روز جمعه از مرز و گمرک اینچه برون، ایستگاه راه آهن و برخی زیرساخت های منطقه آزاد تجاری – صنعتی این منطقه در شمال استان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه از جمله “علی عسگری” معاون توسعه مدیریت و منابع، “عباس مرادپور” سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، “مهدی میراشرفی” معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، “سعید محمد” دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، “علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی” سرپرست دفتر امور استان‌ها و “فرشاد فتوت” مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه که پنجشنبه  شب وارد گلستان شدند.

حضور در گلزار شهدای گرگان و ادای احترام و قرائت فاتحه، دیدار با علمای اهل سنت،  دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن و جلسه شورای اداری استان و حضور در مراسم روز ملی گرگان و گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای مرکز گلستان از دیگر برنامه سفر یک‌روزه خاندوزی به این استان شمالی است./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5544

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار