امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۶


Thursday 25 April 2024
25-Apr-2024 17-شوال-1445

هوای مازندران گرم می‌شود

دیدبان شمال :

ساری – هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد با خروج سامانه بارشی، دمای هوا از امروز تا پایان روز دوشنبه روند افزایشی داشته باشد و شهروندان دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

 طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران این افزایش دما که در مناطق مرکزی و شرقی استان محسوس تر است بین چهار تا ۶ درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین هفت تا ۱۱ درجه خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که بیشترین میزان افزایش دما در روز دوشنبه در شهرهای ساری، آمل، بابل، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، نکا، گلوگاه و میاندرود خواهد بود . دمای هوای این مناطق از ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۶ درجه افزایش در روز دوشنبه به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

کمترین میزان افزایش دما  را نیز در این مدت در شهرهای چالوس، نوشهر، تنکابن، عباس‌آباد و رامسر شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق نیز از ۲۰ درجه بالای صفر در روز جاری با چهار درجه افزایش در روز دوشنبه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

بیشترین میزان افزایش دما را نیز طی این مدت در آلاشت شاهد خواهیم بود، دمای هوای این منطقه از ۱۴ درجه بالای صفر در روز جاری با ۱۱ درجه افزایش در روز دوشنبه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بیشترین میزان افزایش دما را با هشت درجه در کلاردشت، کجور و کیاسر شاهد خواهیم بود و دمای هوای این مناطق نیز در روز دوشنبه بین ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از دوشنبه‌شب تاپایان روز سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارانی و با وزش باد و کاهش محسوس دما همراه است بگونه ای که دمای هوا  در مناطق ساحلی و جلگه‌ ای چهار تا ۱۰ درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین چهار تا ۱۱ درجه کاهش خواهد یافت.

بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و مناطق جلگه‌ای را در شهرهای مرکزی و شرقی مازندران شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه با ۱۰ درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و کمترین میزان کاهش دما نیز مربوط به شهرهای غربی استان است. دمای هوای این مناطق با چهار درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

بیشترین میزان کاهش دما نیز در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مربوط به کلاردشت و کیاسر است. دمای هوای این مناطق به ترتیب از ۲۴ و ۲۸ درجه سانتی‌گرد بالای صفر در روز دوشنبه با ۱۱ درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۳ و ۱۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را طی امروز و فردا صاف تا کمی ابری همراه با  افزایش دما و در روز دوشنبه را نیز صاف تا کمی ابری همراه با  افزایش محسوس دما و از شب بتدریج با وزش باد نسبتا شدید، افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی کرده است.

با ورود سامانه جدید آسمان مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، کاهش دما و رگبار و رعد و برق پراکنده و  از شب با کاهش ناپایداری و در روزهای چهار‏شنبه و پنج‏شنبه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ۱۹.۳ و سیاه بیشه با ۶.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندرزان نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی‌‍گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته هفت درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم پیش‌بینی شده است./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10956

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار