امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۶


Thursday 25 April 2024
25-Apr-2024 17-شوال-1445

هشدار سیلاب و ریزش کوه در انتظار ارتفاعات مازندران

دیدبان :

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به رگبار باران و احتمال تگرگ در آسمان مازندران، گفت: احتمال جاری شدن روان‌آب، وقوع سیلاب محلی و نقطه‌ای، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان وجود دارد.


سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با هشدار هواشناسی مازندران، اظهار کرد: از روز شنبه ۹ تا دوشنبه ۱۱ مرداد ماه امسال به‌دلیل تداوم جریانات مرطوب شمالی با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمال تگرگ در استان هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی دامنه‌ها و ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: احتمال جاری شدن روان‌آب، وقوع سیلاب محلی و نقطه‌ای، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد:  توصیه بر پرهیز از  توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه است.

این مسؤول در پایان گفت: دریای مازندران در ۲۴ ساعت آینده به‌صورت نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود./خبرگزاری فارس

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=1959

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار