امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۱


Saturday 20 April 2024
20-Apr-2024 12-شوال-1445

مقامات صهیونیست سفرهای خارجی خود را لغو کردند

دیدبان شمال :

مقامات رژیم صهیونیستی به‌دنبال شرایط امنیتی سیاسی کنونی در سرزمین‌های اشغالی تصمیم گرفتند تمام سفرهای خارجی خود را لغو کنند.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» گزارش داد که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر، «یائیر لاپید» وزیر خارجه و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به توافق رسیده‌اند که تمام برنامه‌های خود برای سفر خارجی در آینده نزدیک را لغو کنند.

مقامات تل‌آویو، با توجه به شرایط امنیتی موجود در سرزمین‌های اشغالی به سفر خارجی نخواهند رفت.

یک مقام صهیونیستی به اسرائیل هیوم گفت: انجام سفرهای سیاسی، مأموریتی است که مقامات صهیونیست به‌مدت چند روز نخواهند توانست آن را انجام دهند؛  چرا که آن‌ها نمی‌خواهند در این وضعیت سیاسی و امنیتی خاص و برهه زمانی حساس اسرائیل را ترک کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری، بنت و بنی گانتس سفر خود به هند را در شب عید پسح لغو کردند.

مدیران دفاتر بنت، لاپید و گانتس تأیید کردند که شرایط حساس سیاسی مانع از خروج آنها از اسرائیل شده است.

منابع رسانه‌ای عبری‌زبان علاوه بر تشدید وضعیت امنیتی در سرزمین‌های اشغالی، دلایل دیگری برای اتخاذ این تصمیم از سوی مقامات صهیونیست عنوان کرده‌اند که مهم‌ترین‌ آن ایجاد بحران سیاسی برای کابینه بنت در پی از دست دادن اکثریت کنست تل‌آویو بوده است.

ائتلاف کنونی حاکم بر تل‌آویو در سایه از دست دادن اکثریت پارلمان و احتمال سقوط کابینه، روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و بر میزان ترس و نگرانی مقامات ارشد رژیم موقت صهیونیستی افزوده می‌شود.

«اسرائیل هیوم» در این باره نوشت: پس از جدایی «عیدیت سلیمان» از حزب «یمینا» در کنست، کابینه ائتلافی «نفتالی بنت»، از 61 رأی خود در کنست، به 60 رأی رسید و اکثریت را از دست داد. در صورت جدایی یک عضو دیگر از این ائتلاف، دولت بنت، تنها حمایت اقلیت را در پارلمان خواهد داشت.

در پی تداوم تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی به مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینی‌ها در صحن‌های مختلف آن، 18 آوریل گذشته نیز، حزب «فهرست متحد عربی» (القائمة العربیة الموحدة)، مشارکت خود را در کابینه این رژیم به تعلیق درآورد./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10307

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار