امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۱-۰۹


Thursday 28 March 2024
28-Mar-2024 19-رمضان-1445

مصوبه ۹۰ هزار میلیاردی کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

دیدبان :

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب اعتبار ۹۰هزارمیلیاردی در کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از پیشنهاد این کمیسیون برای تأمین اعتبار لازم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 90 درصد از پرداختی‌های بازنشستگان کشوری را ساماندهی و همسان‌سازی کردیم که بخشی نیز باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز سال گذشته حدود 40 درصد همسان‌سازی انجام شد، ادامه داد: 89هزار میلیارد تومان سال گذشته برای همسان‌سازی‌ها اعتبار مصوب شده بود اما متأسفانه در لایحه دولت برای بودجه سال 1401 منابعی برای ادامه همسان‌سازی‌ها در نظر گرفته نشده بود که در این زمینه کمیسیون اجتماعی بنا به وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

نماینده گرمی در مجلس با اعلام اینکه پیشنهاد کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده 120هزار میلیارد تومان بود، اضافه کرد: با اختصاص 90هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق موافقت شد، البته تلاش خواهیم کرد در صحن علنی مجلس این 120هزار میلیارد تومان را تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره محل تأمین منابع این همسان‌سازی حقوق‌ها، گفت: این 90هزار میلیاردی که اختصاص داده شده از هدفمندی یارانه‌ها بوده است، البته دیون تأمین اجتماعی حدود 400هزار میلیارد است که می‌تواند از این منبع نیز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد.

/تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=7396

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار