امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۶


Wednesday 24 April 2024
25-Apr-2024 17-شوال-1445

مازندران بیمارستان صحرایی به راه می‌اندازد؟

بيمارستان كرونا

ديدبان شمال: وضعیت شیوع کرونا در مازندران با سرعت زیادی همچنان در حال افزایش است و با بستری شدن ۱۳۰۴ بیمار در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و ۲۹۸ نفر در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی بابل، این سوال به وجود آمده که آیا با ادامه این روند، بیمارستان صحرایی در مازندران راه‌اندازی خواهد شد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت: اگر وضعیت در حالت بحرانی قرار گیرد و تعداد بیمار از ظرفیت موجود در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند بدیهی است که باید از بخش های خارج از بیمارستانی در قالب بیمارستان صحرایی یا فضاهای درمانی ساخته شده که بخش مختلف خصوصی و غیره را شامل می‌شود و البته هنوز تجهیز هم نشده، استفاده کرد.

تورج اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی در مازندران در اپیدمی کووید ۱۹ و ورود به موج چهارم بیماری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۰۰ تخت در بخش دولتی و غیردولتی برای درمان بیماران کووید اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بر حسب افزایش بیماران تعداد تخت‌ها افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: حتماً باید در نظر داشته گرفت که تعداد تخت در مازندران محدود است و با افزایش بیماران از یک میزان مشخص، متاسفانه با کمبود تخت مواجه شده و مراقبت از بیماران نیز دشوار خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به اینکه آیا بیمارستان صحرایی در مازندران دایر خواهد شد یا خیر نیز، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت در حالت بحرانی قرار گیرد و تعداد بیمار از ظرفیت موجود در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند بدیهی است که باید از بخش های خارج از بیمارستانی در قالب بیمارستان صحرایی یا فضاهای درمانی ساخته شده که بخش مختلف خصوصی و غیره را شامل می‌شود و البته هنوز تجهیز هم نشده، استفاده کرد.

اسدی با اشاره به اینکه نسبت ابتلا به بهبود، در مازندران چه وضعیتی دارد و اوضاع در مازندران بر فرض رعایت کامل پروتکل ها و تعطیلی ۱۰ روزه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، چند روز دیگه به حالت عادی بر می گردد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماری یک دوره پنهان یک تا دو هفته‌ای دارد، اگر از همین امروز کنترل و قرنطینه کامل انجام شود، احتمالاً تا دو هفته آینده در یک وضعیت ثبات در تعداد بیماران قرار خواهیم گرفت و به تدریج بیماری و تعداد بیماران ممکن است دچار کاهش شده و شیب نزولی پیدا کند.

وی در پاسخ به روند ارزیابی تزریق واکسن در مازندران و ضرورت نیاز به واکسن های فوری بیشتر، خاطرنشان کرد: تعداد مشخصی واکسن در چند فاز به استان وارد و جهت واکسیناسیون پرسنل درمانی و افراد در معرض خطر تزریق شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: واکسیناسیون در چند مرحله با اولویت کادر درمانی که در بیشترین مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا ویروس بودند، شامل آی سی های کرونا ویروس، همکاران پرستاری، خدمات و سایر پرسنل و بخش کرونا، اورژانس‌ها و سایر بخش‌ها به همراه بیماران خاص، بر اساس میزان خطر، با شناسایی آغاز و در جریان است.

اسدی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با افزایش میزان واکسیناسیون و ورود واکسنی که در طی ایام آِینده اتفاق می‌افتد، همچنین به همراه رعایتی که مردم انجام می‌دهند، طی ماه‌های آینده شاهد قطع زنجیره انتقال و کنترل این بیماری در استان و کشور باشیم./ايسنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=1414

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار