امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۱۰


Friday 29 March 2024
29-Mar-2024 20-رمضان-1445

قیمت‌های جدید نان فانتزی در اصفهان هفته آینده مشخص می‌شود

دیدبان شمال :

اصفهان- معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمت‌های جدید انواع نان فانتزی در اصفهان در صورت تصویب در ‌کمیسیون نظارت استان هفته آینده مشخص می‌شود.

امید شریفی با بیان اینکه افزایش قیمت نان سنتی در دولت مطرح نیست و نرخ‌ها همچنان طبق روال سال گذشته است، اظهار داشت: با توجه به آزادسازی قیمت آرد برای نان‌های صنعتی نیز روند قانونی وجود دارد که طی آن اتحادیه نانوایان قیمت‌های پیشنهادی را احصا کرده و سپس از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و حمایت از مصرف کنندگان بررسی و در کمیسیون نظارت استان مصوب و ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه صنف نانوایان استان قیمت‌های پیشنهادی را مشخص کردند، افزود: فردا شنبه با محوریت سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت و حمایت از مصرف کنندگان جلسه‌ای درباره تعیین نرخ جدید انواع نان برگزار می‌شود که اگر به تصویب کمیسیون نظارت استان برسد تا اواسط هفته پیش رو قیمت‌ها به صنف نانوایان ابلاغ و عملیاتی می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز داشت: تا زمانی که نرخ‌های جدید از طریق مرجع قانونی و دولتی به صنف و اتحادیه نانوایان استان ابلاغ نشده، کماکان قیمت انواع نان مانند گذشته است و بازرسان و تعزیرات با هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و دولتی برخورد می‌کنند.

شریفی در پاسخ به تأثیر افزایش هزینه‌های تولید و حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری در تعیین قیمت‌های جدید نان، خاطرنشان کرد: هیئت کارشناسی در روند بررسی و نرخ گذاری، همه این موارد را در نظر می‌گیرند که حق مردم پایمال نشود و از سوی دیگر حق و حقوق صنف زحمتکش نانوایان نیز لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه نرخ‌های جدید نان برای امسال هنوز کارشناسی و ابلاغ نشده است، افزود: در روزهای اخیر نرخ‌های پیشنهادی اتحادیه و صنف نانوایان تهران در رسانه‌ها منتشر شد که البته تکذیب شد زیرا تنها پیشنهاد اولیه این اتحادیه بوده که آن را تأیید و مصوب نکرده بودند.

مشکلی برای تأمین آرد در اصفهان وجود ندارد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مشکلی برای تأمین سهمیه آرد در استان وجود ندارد، گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک گندم در اصفهان خوب است و خرید این محصول از منابع داخلی استان در سال جاری نیز به زودی آغاز می‌شود ضمن اینکه ورودی گندم به استان از محل بنادر روزانه انجام می‌شود.

شریفی تصریح کرد: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که به لحاظ تأمین کالاهای اساسی و کیفیت و فراوانی آن در استان اصفهان هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: استان اصفهان، به مقدار مطلوب کالا و ماده اولیه مورد نیاز خود و استان‌هایی را که معین آنهاست تأمین کرده است و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر لزوم تشدید نظارت در حوزه مصارف و تخلفات احتمالی در زمینه آرد، خاطرنشان کرد: الگوی مصرف در کنار فراوانی محصول باید رعایت شود تا شرایط خوبی را شاهد باشیم./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10617

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار