امروز: سه شنبه ۱۴۰۳-۰۱-۲۸


Tuesday 16 April 2024
16-Apr-2024 8-شوال-1445

قصه جوان جنجالی والیبال

دیدبان :

انگار سرنوشت بردیا سعادت به والیبال سرزمین چکمه گره خورده است. پشت خط زن ۱۷ ساله که کارش در لیگ والیبال صربستان را با لقب پدیده تمام کرد، برق درخشش او ، چشم ایتالیایی ها را گرفت. به همین دلیل باشگاه مودنای اینالیا با او قرارداد بست.

مهری رنجبر: بردیا سعادت جوانترین لژیونر والیبال ایران با بدشانسی تمام بعد از دو غول بزرگ والیبال، یعنی نمیر عبدالعزیز و لوکا وتوری، سومین پشت خط زن مودنا شد. اتفاقی که شانس او را برای بازی در لیگ سری A خیلی کم کرده بود. در حالی که بردیا عاشق بازی بود نه نیمکت نشینی، به همین دلیل بدش نمی آمد اگر پیشنهاد جدیدی رسید آن را بررسی کند. پیشنهاد رسید؛ از باشگاه ویکستورم لیگ کره. او به این پیشنهاد پاسح مثبت داد و از آنجا قصه بردیا روی دیگری پیدا کرد. سعادت وقتی مسافر المپیک توکیو نشد، مدتی استراحت کرد و بعد هم با اجازه  بهروز عطایی سرمربی تیم جوانان برای همراهی تیم ویکستورم در تورنمنتی به کره رفت. اما  رفتن همان و شروع قصه جنجالی بردیا همان. پشت خط زن جوان طبق قول و قرارش با سرمربی تیم و فدراسیون قرار بود اول شهریورماه خودش را به اردو ی تیم ملی برای قهرمانی آسیا برساند، اما نرسید، وقتی دوم‌شهریورماه هم آمد و خبری از بردیا نشد، عطایی سرمربی تیم جوانان و تیم ملی او را تهدید  به حذف از ترکیب تیم‌ملی کرد . اما باشگاه کره ای به دلیل مصدومیت بردیا همچنان اصرار به ماندن بازیکن ایرانی اش در کره داشت تا از آنجا، به ژاپن برود. کار به اینجا که رسید اسم بردیا از تیم ملی برای قهرمانی آسیا حذف شد و سرمربی گفت :« بردیا را برای تیم جوانان در قهرمانی جهان می خواهیم.»

فدراسیون والیبال اما پا را فراتر گذاشت و تهدید به عدم تایید ITC بردیا کرد. در این شرایط ، باشگاه کره ای عطای رفتن بردیا را به ماندنش بخشید. در واقع پشت خط زن جوان، برای ۴۵ روز همراهی تیم ویکستورم، ۱۴۵ هزار دلار  گرفت که ۴۰ هزار دلارش سهم آزادی بردیا از مودنا شد و ۱۰۰ هزار دلارش برای او ماند.  بردیا اما  سالم رفت و باپارگی ۵ سانتیمتری بالای ناف برگشت. از سوی دیگر او به دلیل مشکل ویزا با تاخیر از کره به ایتالیا رسید. در واقع بعداز بازی با بلژیک. با اینکه سرمربی تیم جوانان روی بردیا  سعادت برای قهرمانی جهان حساب ویژه ای باز کرده بود، اما  پارگی عضله بالای نافش، اجازه نداد همان بردیا با پروازهای خیره کننده در لیگ ملتها باشد. به همین دلیل است که محمد رضا داورزنی در جلسه دو روز پیش کمیته فنی گفته:«برای قهرمانی جوانان جهان هم برنامه‌ریزی کردیم، اما نتایج طبق پیش بینی‌ها پیش نرفت. یکی از مشکلات ، به موقع حاضر نشدن بردیا سعادت در تیم جوانان  بود. در این زمینه همه مکاتبات وجود دارد و متاسفانه طرف کره‌ای اطلاعات مربوط به مشکلات جسمانی او را به موقع به ایران اعلام نکرد. موضوعی که به تعادل تیم را بهم  زد. اگر بردیا سعادت لیگ ملت‌ها، به موقع و سالم به مسابقات جهانی ایتالیا میرسید، حتما نتایج طور دیگر رقم می‌خورد.»

قصه جوان جنجالی والیبال

مصدومیت پشت مصدومیت در ایتالیا

پشت خط زن جوان با مصدومیت در قهرمانی جوانان جهان بازی کرد، و هنوز مصومیت عضله بالای نافش بهبود پیدا نکرده، این بار  ۴ سانتیمتر عضله پایین نافش هم پاره شد.
همزمان با قهرمانی جهان مدیر برنامه های بردیا  با باشگاه لاتینا یا  تاپ والی سیسترنا به توافق رسید.

ممنوع الخروجی ؛ خبر بد

البته تاییدیه توتولو دستیار ایتالیایی ولادیمیر آلکنو ، خیال فابیو سولی سرمربی لاتینا را از خرید بردیا راحت کرد تا بازیکن جوان ایرانی دوباره شانس بازی در لیگ سری A را به دست آورد.
قرارداد جدید بعداز اتفاقاتی که برای بازیکن ملی پوش افتاده بود، خبر خوبی بود و همه اتفاقات بد را شست و برد. قرار بود طبق توافق بردیا دیگر همراه تیم جوانان برای مرحله  دوم رقابتها به بلغارستان نرود و برای حضور در تیم لاتینا ایتالیا بماند، اما نشد. سرمربی زیر بار نرفت و سعادت هم به بلغارستان رفت و با نهمی تیم به تهران برگشت. سفری که کار پشت خط زن ملی پوش را  برای سفر دوباره به ایتالیا سخت کرد. چرا که ممنوع الخروج شد. در واقع او به خاطر نداشتن کارت پایان خدمت تنها یک بار می توانست از ایران خارج شود و با برگشت به تهران، کارش برای برگشت به ایتالیا گره خورد. همین مساله هم او را در ایران معطل تر کرد اما در نهایت کارهایش برای رفتن جفت و جور شد.

قصه جوان جنجالی والیبال

درمان پارگی عضله پایین ناف

او این مدت تا کارهای سفرش جور شود، مصدومیت عضله زیر نافش را هم زیر نظر سیامک افروزی فیزیوتراپ سابق تیم ملی را در مان می کرد.

افروزی که به دلیل قراردادش در این فصل با تیم شهرداری  در ارومیه است می گوید:« مصدومیت عضله بالای ناف بردیا، مربوط به کره است و پارگی عضله پایین نافش هم تازه بود. او مدتی که ارومیه بود، درمان می کرد و رو به بهبود هم بود. تمرینات کار با وزنه، بدنسازی را انجام می داد و کار با توپ را هم شروع کرده بود. بردیا تا هفته پیش شکایتی از مصدومیتش نداشت.»
البته مصدومیت جدید او صدای باشگاه ایتالیایی اش را هم شاکی کرده. چرا که اوفعلا نمی تواند بازی کند. مدیر برنامه های  سعادت می گوید:« پارگی عضله زیر ناف بردیا ، حسابی باشگاه لاتینا را شاکی کرده، چرا که در مدت ۱۵ روز ریکاوری اش نمی تواند بازی کند.»

هنوز خبری از تایید ITc نیست

با اینکه بردیا سعادت، این روزها از حضور در تیمش جدیدش خوشحال است و برای بازی در سری لیگA ایتالیا لحظه شماری می کند وگفته :«خیلی خوشحالم که در ایتالیا بازی می کنم و فرصت پیدا کردم تا در قوی ترین لیگ جهان باشم ، اما نمی توانم صبر کنم تا به گروه بپیوندم و با دوستان جدیدم آشنا شوم. من برای شروع بازی در  سوپر لیگ  و رقابت با قهرمانان بزرگ دیگر تیم ها لحظه شماری می کنم اما مهمتر از همه برای من، رسیدن به موفقیت با سیسترنا است.»
با این حال هنوز قصه تایید نشدن ITC او به قوتش باقی است. او همچنان منتظر است تا فدراسیون والیبال ایران با تیک سبز  و اجازه بازی در لیگ سری A  او را به آرزویش برساند./خبرآنلاین

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5255

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار