امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۶


Thursday 25 April 2024
25-Apr-2024 17-شوال-1445

طرح‌های صنعتی شهرضا در اولویت سفر ریاست جمهوری به اصفهان

دیدبان شمال :

فرماندار شهرضا با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های جدیدی مانند شیمی پارک در منطقه پاتله و منطقه ویژه اقتصادی جزو طرح‌های دارای اولویت برای پیشرفت و اشتغال‌زایی شهرستان شهرضا است.

سید امیر جعفری، فرماندار شهرضا با بیان اینکه واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی شهرضا سازمان مسؤول ندارند، اظهار داشت: صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی شهرضا نیازمند تأمین سازمان مسؤول هستند که می‌توانند به شهرک صنعتی خصوصی سوق داده شوند و با همکاری اداره صمت و شرکت شهرک‌ها دارای سازمان مسؤول شوند.

وی با اشاره به فعال شدن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرضا افزود: بیش از ۱۵ مورد از صنایع شهرضا که مشکل داشتند به ستاد تسهیل استان اصفهان معرفی شدند.

جعفری با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از سفر ریاست جمهور به استان اصفهان، گفت: شهرضا به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد، ظرفیت‌های جدیدی مانند شیمی پارک در منطقه پاتله و منطقه ویژه اقتصادی جزو طرح‌های دارای اولویت برای پیشرفت و اشتغال‌زایی شهرستان شهرضا است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه ظرفیت شهرک‌های صنعتی شهرضا تکمیل شده است و افراد بسیاری متقاضی زمین در شهرک‌های صنعتی هستند، بیان کرد: شهرضا گلخانه‌های بسیار بزرگی دارد که محصولات آن به خارج از کشور صادر می‌شود، در شهرک رازی محصولاتی تولید می‌شود که به آسیای مرکزی و جنوب غرب آسیا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرضا در سال ۹۵، ۹.۸ درصد و استان ۱۲.۶ درصد بوده است و باید به ۴ درصد برسد، عنوان کرد: تعداد بیکاران شهرضا ۵ هزار و ۳۰۰ نفر برآورد شده است و سال گذشته شهرضا ۷۶۰ نفر تعدیل نیرو داشته است.

جعفری خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال شهرضا برای سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده است که برای ایجاد این اشتغال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم./خبرگزاری فارس

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10354

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار