امروز: شنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۱


Friday 19 April 2024
20-Apr-2024 12-شوال-1445

طراحی بسته حمایتی صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سه

تهران- معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از طراحی و اجرای یک بسته حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سه در این صندوق خبر داد.

دیدبان شمال :

روح‌الله ذوالفقاری به نامگذاری سال ۱۴۰۱به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» و توجه ویژه به دانش بنیان ها اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق اهداف این شعار و همزمان با تعیین شرایط مربوط به شرکت های دانش بنیان نوع ۳ (مستعد دانش بنیان) توسط مرکز تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان، صندوق نوآوری وشکوفایی نیز بسته خدمات مربوط به این شرکتها را طراحی کرده است.

وی افزود: در کارگروه ارزیابی وتشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ در ۹ گروه دسته‌بندی می‌شوند و این شرکت ها بیشتر می توانند با توسعه و تکمیل محصولات خود، مجوزهای دانش بنیان نوع ۱ یا ۲ را دریافت کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی رسالت خود می داند که با انجام حمایت های لازم، زمینه تحقق این موضوع را فراهم کند.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: بسته خدمات مالی این صندوق به منظور حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ در حداقل زمان ممکن تدوین و اجرایی شده است، در این بسته خدماتی برای هر شرکت، متناسب با نیازی که در راستای توسعه و تجاری سازی محصولات دانش بنیان خود دارد خدمت مناسبی تعریف شده است.

ذوالفقاری یادآور شد: این خدمات در چهار گروه خدمات توانمند سازی،  صدور ضمانت نامه، تسهیلات توسعه ای و تسهیلات تجاری سازی در نظر گرفته شده اند. تقریبا همه شرکت های دانش بنیان نوع ۳ می تواند از خدمات توانمندسازی و ضمانت نامه استفاده کنند و اعطای تسهیلات توسعه ای و تجاری سازی بستگی به گروه دانش بنیانی نوع ۳ شرکت ها دارد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان نوع ۳ که در استان های کم برخوردار فعالیت می کنند، می توانند از همه خدمات تعریف شده در این بسته استفاده کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی سعی کرده است که چابک سازی لازم را در فرآیندهای پذیرش و ارزیابی این شرکت‌ها نیز اعمال کند و ارایه خدمات به دور از بروکراسی زائد و فرآیند های اداری غیرضروری انجام شود.

معاون تسهیلات وتجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت: ما در این صندوق برای حمایت از این شرکت‌ها محدودیت بودجه‌ای در نظر نگرفته ایم و آنها می توانند بسته به نیاز و طرحی که دارد به سامانه ارائه خدمات صندوق (غزال)  مراجعه کرده و درخواست خود را ارایه دهند.  /ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=12400

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار