امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۱-۰۹


Thursday 28 March 2024
28-Mar-2024 19-رمضان-1445

صادرات ۳۰ میلیون دلاری فرآورده‌های خام دامی با کمک دانش بنیان‌ها

دیدبان شمال :

اصفهان- مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این استان بیش از ۳۰ میلیون دلار فرآورده‌های خام دامی در سال ۱۴۰۰ صادر کرد که بسیاری از اینها ماحصل تلاش شرکت‌های دانش بنیان بوده‌است.

شهرام موحدی اظهار داشت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب که امسال را تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری کردند، همه آحاد ملت باید در این مسیر انجام وظیفه کنند و از این رو سازمان دامپزشکی استان نیز در در حوزه دانش بنیان گام برداشته‌است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند برای فعالان این حوزه بستر بسیار مناسبی فراهم کند، افزود: در زمینه تجهیزات حوزه دامپزشکی با حمایت‌هایی که شده شماری از شرکت‌های دانش بنیان دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی پرتابل و نیز لوازم جراحی تولید کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه تولید تجهیزات دامپزشکی همچنان باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: این تجهیزات تولید شده توسط دانش بنیان‌ها به لحاظ صادراتی نیز بی تردید بازار خوبی خواهند داشت.

موحدی به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرآوری فرآورده‌های خام دامی اشاره کرد و گفت: پیش تر بسیاری از فرآورده‌های خام دامی یا قابلیت صادرات نداشت و یا ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌شد حتی به دلیل اینکه قابلیت صادرات نداشت استفاده داخلی هم نمی‌توانستیم داشته باشیم و امحا آنها نیز مشکل زیست محیطی ایجاد می‌کرد داشت اما اکنون در حوزه دانش بنیان این‌ها را فرآوری کرده و به ارز تبدیل کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ میلیون دلار فرآورده‌های خام دامی در سال ۱۴۰۰ از استان اصفهان صادر شده که بسیاری از این محصولات ماحصل شرکت‌های دانش بنیان بودند و این رقم عدد بسیار خوبی است و بی شک تولید دانش‌بنیانی فضای مناسبی خواهد بود اگر تحریم‌های ظالمانه برداشته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان درباره برنامه‌های این سازمان در حوزه دانش بنیان در سال جاری نیز ابراز داشت: مسائل و مشکلات خود را طی جلساتی در سال گذشته و امسال به دانش بنیان‌ها انتقال داده‌ایم و اگر این تعاملات بیشتر شود اتفاقات خوبی در حوزه دامپزشکی خواهد افتاد./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10941

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار