امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۱۰


Friday 29 March 2024
29-Mar-2024 20-رمضان-1445

سازمان جهانی بهداشت سویه جدید کرونا را “نگران‌کننده” دانست/ از کرونای «اومیکرون» چه می‌دانیم؟

دیدبان :

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نوع جدیدی از ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده را به عنوان “نوع نگران‌کننده” ویروس کرونا طبقه‌بندی کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز گذشته نوع B.1.1.529 کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده را به عنوان “نوع نگران‌کننده” ویروس کرونا طبقه‌بندی و اعلام کرد که ممکن است این سویه جدید، سریع‌تر از سایر گونه‌ها گسترش یابد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پس از برگزاری نشستی غیرعلنی در روز جمعه برای بررسی اطلاعات دریافتی درباره سویه جدید کشف شده ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، این ویروس جهش یافته را «اومیکرون» (Omicron) نام‌گذاری کردند.

طبق اعلام این سازمان، این نوع ویروس کرونا دارای تعداد زیادی جهش است که برخی از آنها نگران‌کننده هستند. شواهد اولیه، حاکی از خطر بالای عفونت است و تغییرات زیان‌باری در اپیدمیولوژی کرونا روی داده است. با این وجود کارشناسان اعلام کردند که تست‌های پی‌سی‌آر همچنان قادر هستند این سویه جدید را شناسایی کنند.

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که هنوز برای اظهار نظر درباره میزان اثربخشی واکسن‌های ضدکرونا در برابر سویه جدید کشف شده در آفریقای جنوبی خیلی زود است./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5589

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار