امروز: چهارشنبه ۱۴۰۳-۰۲-۰۵


Wednesday 24 April 2024
24-Apr-2024 16-شوال-1445

روز از نو؛ روزی از نو!

دیدبان :

بعد از وقفه دو هفته‌ای باردیگر هیجان در فوتبال باشگاه ایران به راه می‌افتد و چند روز دیگر تماشاگران هم می‌توانند نظاره‌گر بازی‌های فصل بیست‌ویکم باشند.

مریم روحی: تعطیلات زودهنگام لیگ برتر فوتبال بعد از حدود دو هفته به پایان رسید و ۱۶ تیم باردیگر در فصل بیست و  یکم پای به مسابقات می گذارند.

لیگ در هفته چهارم متوقف شد و حالا باید از هفته پنجم به بعد همه چیز از سرگرفته شود. با وجود اینکه شکل و شمایل تیم ها تاحدود زیادی در چهارهفته گذشته مشخص شد اما هنوز مدعیان اصلی قهرمانی نتوانستند خود را اثبات کنند.

یکی از نکته جالب توجه این است که با وجود گذشت فقط چهار هفته از لیگ اما هیچ تیمی امتیاز کامل را به دست نیاورده است.

در چهار هفته برگزار شده لیگ سه مربی نیمکت خود را ترک کردند که این را هم می توان از عجایب لیگ ایران دانست. فولاد با عبدالله ویسی خداحافظی کرد و به دنبال نکونام رفت. پدیده با مهاجری به نتایج مورد نظر نرسید اما خیلی زود اکبر میثاقیان را با حواشی و جنجالی جانشین او کرد. تراکتور سلطان تغییر مربی هم که قبل از شروع لیگ حواشی رو نیمکتش شروع شده بود، سولدو را جانشین فیروز کریمی کرد که یک نامه خداحافظی فلسفی برای رفتن منتشر کرد.

روز از نو؛ روزی از نو!

پنج شنبه ۲۷ آبان

آلومینیوم اراک- نفت مسجد سلیمان ساعت ۱۵

اراکی ها در سه هفته گذشته لیگ برتر ۲ برد و ۲ تساوی به دست اوردند که یکی از بردهایشان مقابل پرسپولیس بود؛ آن ها دوباره قهرمان لیگ را در با شکست بدرقه کردند تا به نوعی گربه سیاه قرمزها لقب بگیرند. از فصل گذشته تاکنون شاگردان گل محمدی فقط تسلیم شاگردان خطیبی شده اند. تیم اراکی با ۸ امتیاز در رده پنجم است. نفتی ها هم بردند؛ هم باختند و هم مساوی کردند. نفت مسجد سلیمان تنها تیمی است که در ۴ هفته گذشته از پیکان امتیاز گرفته است. آن ها با ۵ امتیاز هشتم هستند. بازیکنان نفت مسجدسلیمان از روز یکشنبه در اعتراض به مشکلات مالی، حاضر به شرکت در محل تمرین نشدند و این اعتصاب دو روز ادامه داشت که در نهایت بازیکنان حاضر به سفر به اراک شدند.

پدیده مشهد – ذوب آهن ساعت ۱۵

پدیده بازهم اوضاع اسفناکی دارد و اصلا مشخص نیست که چه برسر این تیم می آید. آن ها خیلی زود وارد حاشیه شدند و هفته دوم مقابل مس رفسنجان به میدان نرفتند چرا که بازیکنان نسبت به اوضاع تیم اعتراض داشتند. اما این تمام حواشی مشهدی ها نبود چرا که آن ها دو مربی را کنار خود دیدند؛ در حالی که مهاجری از سرمربی گری تیم کنار رفته بود برسر تمرین آمد و سرمربی جدید یعنی اکبر میثاقیان هم کنار او حاضر شد! پدیده بدون احتساب سه امتیاز از دست داده به خاطر حاضرنشدن مقابل مس رفسنجان با یک امتیاز قعرنشین است. ذوب آهن برخلاف گذشته فصل را خوب شروع کرده است؛ شاگردان تارتار با وجود باخت به استقلال نمایش خوبی داشتند و در ادامه هم در هفته چهارم توانستند اولین شکست فصل مدعی قهرمانی یعنی سپاهان را در دربی اصفهان رقم بزنند. ذوب آهن اصفهان با ۲ برد و ۲ باخت در رده هفتم است.

صنعت نفت آبادان – گل گهرسیرجان ساعت ۱۸

گل گهر در غیاب قلعه نویی روی نیمکت و حضور سرآسیایی در کنار زمین فصل را آغاز کرد. آن ها در چهار بازی گذشته ۲ برد و ۲ تساوی داشتند و ۸ امتیاز رده چهارم جدول را به نام خود زدند. این تیم برای اولین در تهران مقابل پرسپولیس به امتیاز رسید و توانست مدافع عنوان قهرمانی را متوقف کند و اولین امتیاز خود را در آزادی کسب کنند. صنعت نفت آبادان لیگ را با باخت مقابل ذوب آهن شروع کردند و در ادامه دو باخت دیگر را هم متحمل شدند و فقط نساجی را بردند. آبادانی ها با سه امتیاز چهاردهم هستند و به نظر می رسد روزهای نه چندان خوشایند جنوبی ها ادامه دارد.

روز از نو؛ روزی از نو!

جمعه ۲۸ آبان

پیکان- فجرسپاسی شیراز ساعت ۱۵

شاگردان تارتار از چهار بازی۱۰ امتیاز دارند و از هرنظر با استقلال برابر هستند و بیشترین امتیازات را میان تیم های لیگ بیستم کسب کردند.  این تیم در هفته اول مقابل نفت مسجد سلیمان متوقف شد اما سه برد پیپای مقابل ذوب آهن، هوادار و تراکتور به دست آورد. فجر تازه وارد در هفته چهارم در شیرراز استقلال را زمین گیر کرد و با گل ثانیه های پایانی تساوی یک امتیاز از شاگردان فرهاد مجیدی بگیرد. آن ها یک برد، یک مساوی و دو باخت دارند و در حال حاضر نهم هستند.

مس رفسنجان- پرسپولیس ساعت ۱۶

شاگردان محمد ربیعی که با سه امتیاز پانزدهم هستند به زودی یک برد بدون دغدغه به حسابشان واریز می شود چرا که به دلیل حاضر نشدن تیم پدیده در زمین به احتمال فراوان کمیته انضباطی حکم به باخت سه بر صفر تیم مشهدی می دهد. مس فقط یک گل زده و چهار گل دریافت کرده است. از آن سو پرسپولیس با روزهای اوج خود فاصله دارد و شاگردان یحیی هنوز به هماهنگی نرسیدند و شاید این تعطیلات بیش از همه به نفع سرخپوشان بوده تا بتوانند شرایط خود را بهبود ببخشند. پرسپولیس هفته اول و دوم فولاد و نساجی را شکست داد اما در ادامه به آلومینیوم باخت و مقابل گل گهر هم متوقف شد تا با ۷ امتیاز در رده ششم قرار بگیرد.

فولاد- هوادار ساعت ۱۷

جدال با تیم تازه لیگ برتری شده اولین تجربه فولاد با نکونام در لیگ بیست و یکم است. تیم اهوازی که فصل قبل قهرمان جام حذفی شد شروع خوبی در لیگ نداشت و همین خداحافظی زودهنگام با عبدالله ویسی را به همراه داشت. فولاد با یک برد، یک تساوی و دو باخت یازدهم است. شاگردان رضا عنایتی نیز توانستند اولین پیروزی تاریخ خود در لیگ برتر را با غلبه بر پدیده به دست آورند. هوادار تا قبل از هفته چهارم سه باخت را متحمل شده بود.

سپاهان- تراکتور ساعت ۱۸

شاگردان محرم نوید کیا در تیم سپاهان بعد از شکست مقابل ذوب اهن در هفته چهارم در اصفهان به مصاف تراکتور می روند. تراکتوری که با فیروز کریمی خداحافظی کرد و حالا با مربی جدید خود کروات خود به نام سولدو در لیگ حاضرر است. سپااهان با ۹ امتیاز سوم و تراکتور با سه امتیاز دوازدهم است.

استقلال- نساجی ساعت ۱۸

شروع آبی های پایتخت در لیگ بیست و یکم نوید یک فصل پربار را برای شاگردان مجیدی می دهد. آن ها کم نقص تر از سال های پیش لیگ را شروع کردند با سه برد و یک تساوی صدرنشین لیگ هستند. تقریبا می توان گفت یامگا بهترین بازیکن تیم بوده که با وجود تازه وارد بودن عملکرد خوبی برای آبی ها داشته است. استقلال در خانه باید به مصاف شاگردان ساکت الهامی برود؛ مربی که باید روی سکوها بنشیند چرا که به خاطر رفتارش در بازی قبل با محرومیت مواجه شده است. در این بازی مازندرانی ها مسعود شجاعی را هم ندارند.

روز از نو؛ روزی از نو!

بهترین گلزنان لیگ برتر

۳ گل: پیمان بابایی؛ کوین یامگا

۲ گل: سجاد شهباززاده (سپاهان)؛ حکیم نصاری(صنعت نفت آبادان)؛ سعید صادقی(گل گهر سیرجان)؛ لوسیانو پریرا (فولاد)؛ عیسی آل کثیر (پرسپولیس)؛ علیرضا نقی زاده (آلومینیوم اراک)؛ کریم اسلامی (نساجی مازندران)؛ مهدی عبدی (پرسپولیس)

بهتری پاسور لیگ برتر

۲ پاس گل: یونس شاکری(گل گهر سیرجان)؛ محمد علی نژاد (آلومینیوم اراک)؛ حسین شنانی (ذوب آهن)؛ علیرضا کوشکی (پیکان)؛ وحید امیری(پرسپولیس)؛ دانیال اسماعیلی فر (سپاهان)

روز از نو؛ روزی از نو!

/خبرآنلاین

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=5299

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار