امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۳۱


Friday 19 April 2024
19-Apr-2024 11-شوال-1445

رئیس‌جمهوری ۲ طرح بیمارستانی مازندران را افتتاح کرد

دیدبان :

ساری – ایرنا- دو طرح بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران فاز نخست بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در مرکز استان با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری که از سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، با زیر بنای ۶ هزار متر مربع در ۶ طبقه شامل بخش‌های بستری، آزمایشگاه، آی‌سی‌یو، تالاسمی، همولوژی و آنکولوژی، ساختمان اداری و با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین ساختمان کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری نیز در زیربنایی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی این پروژه درمانی سال 1394 آغاز شده بود.

امروز در سی‌ونهمین پویش ره سلامت به طور همزمان از طرح‌های بیمارستانی با ارزش سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی حدود سه هزار نفر با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد.

بر اساس آمار رسمی در دولت‌های یازدهم مجموعا ۳۵۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به مساحت فضاهای موجود مازندران اضافه شد. در حال حاضر نیز ۹۵ طرح بهداشتی و درمانی به مساحت ۳۸ هزار متر مربع در مازندران در حال اجرا است که ۴۴ طرح از این تعداد مربوط به حوزه بهداشتی و ۵۱ طرح دیگر نیز در حوزه درمانی است.

بنابر این گزارش از آغاز شیوع کرونا در مازندران تاکنون ۷۷۴ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت بستری استان اضافه شد./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=1963

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار