امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۲-۰۷


Friday 26 April 2024
26-Apr-2024 18-شوال-1445

دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای مازندران تخصیص داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران :

دیدبان شمال :

بهزاد برارزاده روز شنبه از افتتاح طرح آبرسانی به ۱۶ روستا در شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران با مشارکت بنیاد برکت خبر داد و افزود : آبرسانی به این روستاها با تفکر جهادی و انقلابی کارکنان شرکت آبفای مازندران ، بنیاد برکت و همدلی و مشارکت مردم به سرانجام رسید.

وی ادامه داد : آبرسانی به این روستاها با هدف تامین آب آشامیدنی پایدار ، سالم و بهداشتی، ایجاد ذخیره مطمئن و افزایش توان انتقال با احداث ۶ باب مخزن ذخیره به حجم۹۵۰ مترمکعب، احداث خط انتقال به طول هفت هزار و ۴۰۰ متر، شبکه توزیع به طول چهار هزار متر، بهسازی سه دهنه چشمه با آبدهی هشت لیتر در ثانیه همچنین تجهیز یک باب ایستگاه پمپاژ آب به بهره برداری رسید.
برارزاده اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به ۱۶ روستای شرق مازندران را ۶۸ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح، ۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر از اهالی روستاهای نکا،بهشهر و گلوگاه از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از اجرای طرح آبرسانی به هشت روستای شهر « گتاب » از توابع شهرستان بابل همزمان با گرامیداشت هفته بسیج خبر داد و گفـت: در بخش محرومیت زدایی در روستاهای این استان طرح‌های بسیار مطلوبی اجرا شد و یا در دست اقدام است که با تکمیل آنها، تحول بزرگی در صنعت آب و فاضلاب ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که برای اجرای این طرح، سه هزار متر خط انتقال اجرا، مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی و هفت حوضچه بتنی با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، سه هزار و ۵۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یک هزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=15765

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار