امروز: پنجشنبه ۱۴۰۳-۰۱-۰۹


Thursday 28 March 2024
28-Mar-2024 19-رمضان-1445

جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به 100 نفر رسید

دیدبان شمال :

تهران – همزمان با ادامه درگیری میان نیروهای صهیونیستی و مردم فلسطین، نمازگزاران فلسطینی در حالی خود را برای برگزاری نماز جمعه آماده می‌کنند که اشغالگران صهیونیست از ورود آنها به داخل مسجد الاقصی مانع می‌شوند. شمار مجروحان فلسطینی نیز تاکنون به یکصد نفر رسیده است.

 الجزیره به نقل از نمازگزاران فلسطینی اعلام کرد که اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند. بر این اساس، پلیس رژیم صهیونیستی از ورود مردان جوان به بخش قدیمی شهر باب العمود جلوگیری کرد. نظامیان صهیونیست خیابانهای اطراف شهر قدیمی را بسته و سنگرهای آهنی در ورودی باب العمود مستقر کرده است.

امروز همزمان با تشدید تنش و درگیری در مسجد الاقصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور وزیر امنیت، فرمانده نیروهای امنیتی و فرمانده گارد مرزی این رژیم تشکیل جلسه اضطراری داد.

بر اساس گزارش الجزیره، اشغالگران صهیونیست حدود ۴۰ نفر را  دستگیر کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

در این ارتباط، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به الجزیره گفته که آسیب رساندن به مسجدالاقصی تشدید خطرناکی است که منجر به جنگ‌های بی‌پایان در منطقه می‌شود.

الجزیره به نقل از یک سخنگوی تشکیلات خودگردان نوشته این اقدام رژیم صهیونیستی عبور از تمام خطوط قرمز است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا مناقشه سیاسی را به یک جنگ مذهبی تبدیل کند تا همه را به آتش بکشد.

الجزیره همچنین گزارش کرد که اشغالگران صهیونیست امروز عکاس اوقاف فلسطین و ۵ نگهبان مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

از 15 روز گذشته تا کنون، دست کم 20 فلسطینی بر اثر حمله سربازان رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند که هفت نفر از این شهدا، مربوط به درگیری های روز گذشته و امروز است./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10049

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار