امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۲-۰۷


Thursday 25 April 2024
26-Apr-2024 18-شوال-1445

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

دیدبان شمال :

استانها-  دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم و تغییر دادن وضعیت موجود و عدم توازن منطقه‌ای و ناعادلانه، برنامه‌ای هدفمند دارد و در این راستا با سفرهای استانی و مدیریت میدانی و بررسی مشکلات و محرومیت ها با مشارکت مردم برای آن برنامه ریزی کرده تا در مدت زمان معینی به نتیجه مطلوب جامعه برسد.

سفر اعضای هیات دولت به استان ها عمل به شعارهایی است که دولتمردان از آغاز به کار دولت به آن تاکید داشتند و در این راستا عزم خود را جزم کرده‌اند تا با مدیریت میدانی گام‌های استوار و محکمی برای رفع مشکلات مردم بردارند.

اعضای دولت سیزدهم به دنبال عزم راسخ خود برای بازدید میدانی و رفع مشکلات مردم هفته سوم اردیبهشت روزهای پرکاری را سپری کردند و استان‌هایی فارس ، خراسان رضوی ، کرمان ، کهگیلویه و بویراحمد ، مازندران ، کرمان ، یزد و آذربایجان شرقی مقصد دولتمردان بود تا با سرکشی و بررسی امور به تصمیم‌های سازنده و اثرگذار در بخش های مختلف برسند.

مسوولان در این سفرها تلاش کردند تا چالش‌های هر منطقه را رصد کرده و دستورات لازم را صادر کنند و برخی مسائل را هم به جلسه هیات دولت منتقل کنند تا روند بررسی و رفع مشکلات تسریع شود.

رییس جمهور هدف از سفرهای استانی هیات دولت به مناطق دور و کم برخوردار را بررسی مشکلات و محرومیت‌ها بدون تشریفات معمول عنوان کرده است تا در این فرصت تصمیم‌گیری برای رفع مسائل با مشارکت مردم و مدیران انجام شود.

اعضای هیات دولت و معاونان آنها در این سفرها در جریان مشکلات قرار گرفته و به صورت میدانی هم امور را رصد کرده و دستورات لازم را برای رفع موانع و چالش ها صادر کرده و برخی دیگر از تصمیمات را منوط به بررسی دقیق تر و تخصیص ردیف بودجه دانستند.

مسوولان در این سفرها تلاش کردند تا  از نزدیک با شاخص‌های توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آشنا شوند و با تصمیم های کارآمد سبب ارتقاء این مناطق شوند که در ادامه این گزارش به مهمترین آنها اشاره می شود.

در این گزارش برخی از مهمترین اقدامات مسوولان در سفر به استان های مختلف در بازه زمانی ۱۷ اردیبهشت ماه تا ۲۴ اردیبهشت ماه تشریح می شود:

 

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

در سفر یکروزه حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان فیروزکوه مجموعه ورزشی کارگران در منطقه دشت ناصر این شهرستان به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی سالن ورزشی چند منظوره کارگری شهرستان فیروزکوه  از سال ۸۷ آغاز شده بود اما به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار راکد مانده بود. برای ساخت و بهره برداری این طرح ۸۶۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و بقیه تحت عنوان پروژه ملی از محل اعتبارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شده است.

در این سفر مرکز سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی شهرستان فیروزکوه هم افتتاح شد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه مدیریت بیش از ۴۰۰ شرکت را که متعلق به مردم است، بر عهده دارد و تلاش می کند نیازها را با مدیریت درست منابع و بدون فساد برطرف کند.

عبدالملکی با بیان اینکه به اندازه ۳۰ سال طرح نیمه تمام داریم، افزود: اگر ما منابع را درست، عاقلانه ومنطقی استفاده کنیم تکمیل طرح های نیمه تمام منطقی است.

وی اظهار داشت: اگر به جای این تعداد طرح نیمه تمام  که ۳۰ سال طول می کشد طرح ها را منطقی شروع می کردیم و به اندازه منابع مادی کلنگ می زدیم و مصوبه می گرفیتم با فرض این که هر کدام از طرح ها ۳۰ درصد پیشرفت داشته باشد معادل ۱۰ سال آینده در حال حاضر طرح داشتیم.

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

احمد وحیدی وزیر کشور برای معارفه استاندار جدید کرمان به این شهر سفر کرد و در این سفر یک روزه از برنامه ریزی برای ایجاد سازمان پسماند خبر داد تا بتوان مشکلات این حوزه را مدیریت و با کمک سرمایه گذاران بخشی خصوصی، استفاده از فناوری‌های مناسب و کمک مردم و شهرداران مسائل این حوزه را برطرف کند.

به گفته وحیدی، موضوع پسماند مساله جدی است و بیش از ۷۰۰ نقطه برای تجمیع پسماندها در کشور وجود دارد که در یک برنامه قرار است این تعداد به ۲۰۰ نقطه کاهش یابد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه سرشماری اتباع اتباع غیرمجاز خارجی در ایران شروع شده است گفت: پس از اتمام سرشماری، اتباع افغان به نحو مناسب و متناسب با مقتضیات ملی و منطقه ای کشور ساماندهی می‌شوند.

وحیدی همچنین در سفر به یزد و حضور در نشست ستاد مدیریت بحران این استان گفت: پرداخت خسارت هایی که سیل اخیر به مناطقی از استان یزد بویژه مرکز استان وارد کرد در اولویت قرار دارد و بلافاصله پس از مشخص شدن میزان آسیب وارد شده، اقدام خواهد شد.

 

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین آغاز طرح تغذیه رایگان دانش آموزان و تجلیل از معلمان که به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم در مدرسه اسدی لاری محمد شهر کرج برگزار شد، حضور پیدا کرد و اظهار داشت : سه میلیون دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار کشور از طرح تغذیه رایگان بهره مند می شوند.

وی با اعلام اینکه تغذیه دانش‌آموزان در مناطق کم ‌برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری کشور  در چند سال گذشته حذف شده بود، اظهار داشت: برای اجرای طرح  تغذیه رایگان دانش آموزان در سال تحصیلی آینده حدود یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است که این رقم با کمک نهادها افزایش خواهد یافت‌.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به منظور بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری آذربایجان شرقی همچنین شرکت در مراسم روز مراغه به این استان سفر کرد؛ وی در این سفر سه روزه از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان‌های کلیبر، مراغه و تبریز بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه گردشگری دریایی از مهم ترین شغل های گردشگری در جهان است که در ایران به دلایل مختلف از جمله گرانی سوخت سرمایه گذاری لازم در آن انجام نشده است، گفت: سوخت یارانه ای برای شناورهای تفریحی تصویب شده است.

عزت اله ضرغامی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی نیز گفت: آیین نامه مهمی مربوط به ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اخیرا با همکاری سایر وزارتخانه ها تصویب شده که راه را برای ما بسیار باز کرده و موجب تقویت خدمات گردشگری خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر خود به ملکان نیز گفت: تقویت و توسعه بوم‌گردی در کنار توزیع منطقی سفر از سیاست‌های محوری این وزارتخانه است و به هر واحدی که حداقل‌ها را داشته باشد، مجوز فعالیت می‌دهیم.

عزت‌الله ضرغامی اظهار داشت: اخیر نیز امکان اعطای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی فراهم شده که سقف آن به نیاز افراد وابسته است.

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در سفر به استان مازندران در مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ که با حضور مدیران اتحادیه اکو، سفرای کشورهای عضو و مسئولان ملی و استانی در هتل بادله برگزار ش، گفت: کشورهای عضو اکو باید در مسیر تقویت و ترویج سفرهای زمینی ارزان بین این کشورها گام بردارند تا فرصت گردشگری بین این کشورها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ روز ۲۰ اردیبهشت با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل بادله ساری برگزاری شد.

عزت‌الله ضرغامی اظهار کرد: سازمان همکاری‌های اقتصادی که با فلسفه روشنی حدود ۶ دهه پیش با عضویت سه کشور شروع به کار کرد و اکنون ۱۰ عضو دارد باید در فعالیت‌های اقتصادی امروز جهان هوشمندانه عمل کند. گردشگری امروز  یک انتخاب نیست، ضرورت است و رکن مهم اقتصادی جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر کشور قطر در این منطقه برای فوتبال دویست میلیارد دلار هزینه می‌کند نشان دهنده ارزیابی اقتصادی از گردشگری است.

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری نیز در بازدید از پژوهشگاه مواد وانرژی مستقر در  شهرستان فردیس استان البرز با اشاره به ظرفیت بسیار بالای پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در شهرستان فردیس استان البرز، از وزارتخانه های مختلف خواست از ظرفیت علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه برای رشد و شکوفایی علمی و اقتصادی کشور بهره بگیرند.

محمدعلی زلفی گل افزود:  به طور قطع در نشست هیات دولت ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه مطرح خواهد شد تا  وزارتخانه  و صنعت  بتوانند  از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی استفاده کنند .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در سفر به خراسان رضوی در حاشیه شصت و نهمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت رشته های پزشکی مصوبه ای دارد که باید بر اساس آن سهمیه این بخش به نفع مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یابد.

محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور و شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این زمینه جلساتی داشته اند و مقرر شده تا جلسه کارشناسی مجددی بین سازمان سنجش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برای نحوه اعمال این ۲۰ درصد برگزار شود.

وی درباره تغییر آزمون سراسری، هوشمندسازی کنکورها و اجرایی سازی آن از سال جاری اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مصوباتی درباره آزمون سراسری دارند و قوانینی تصویب کرده اند. سازمان سنجش باید هماهنگی های لازم را در باره مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دهد؛ اما اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از هرگونه اشکالاتی در آزمون سراسری است.

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به آذربایجان شرقی سفر کرده بود در آخرین روز از دومین نشست ۲ روزه معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در تبریز از نهایی شدن آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت در هفته آینده خبر داد و گفت: در این آیین نامه نحوه اعطای تسهیلات و امکانات به شرکت های دانش بنیان تعیین می‌شود.

بهرام عین اللهی افزود: با اجرایی شدن این آیین نامه تلاش می شود در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در تولید مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به جایی برسیم که نیازی به واردات نداشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای رونق تولید و رشد مراکز تحقیقاتی و بهره مندی از ظرفیت های استادان و دانشجویان گفت: به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توصیه شده در زمینه دانش بنیان فعال تر عمل کنند و انجمن های علمی و بخش خصوصی هم می توانند در این زمینه به کمک دولت بیایند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) عجب‌شیر، نسبت به رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان این شهرستان قول مساعد داد و دستورهایی نیز در این مورد صادر کرد.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه این بازدید اعلام کرد: دستگاه «سی تی اسکن» این بیمارستان نصب شده و به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با حضور در اورژانس این بیمارستان با تعدادی از بیماران بستری در این بخش دیدار کرد و مراحل مختلف درمانی از جمله ویزیت، تجویز و عرضه دارو و و غیره را مورد ارزیابی قرار داد.

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در سفر به استان فارس در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و افتتاح و گلنگ زنی طرح های سرمایه گذاری آن گفت: مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.سرمایه گذاران از مشوق های معافیت‌ مالیاتی و گمرکی در مناطق ویژه اقتصادی استفاده بیشتری کنند.

سعید محمد افزود: هم اینک ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال است و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این مجموعه‌ها فعالیت دارند.

او ادامه داد: مناطق ویژه مکان خوبی برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی است و به دنبال این هستیم تا مقدمات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم تا سرمایه گذاران بتوانند راحت تر در این مناطق سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است که توسط بخش خصوصی اداره می شود و حدود ۲۵۰ واحد در این مجموعه مستقر است که از این تعداد حدود ۹۰ واحد فعال است و مابقی نیز در حال توسعه فعالیت های خود برای ورود به چرخه تولید هستند.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین در سفر به ایلام ضمن معارفه مدیر اجرایی و افتتاح دفتر منطقه آزاد مهران از پایانه مرزی دیدن کرد.

دیدار با امام جمعه ایلام، شرکت در آیین معارفه مدیر منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران، بازدید از پایانه مرزی مهران و افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران از جمله برنامه های سفر وی به ایلام بود.

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: اساسنامه منطقه آزاد مهران حداکثر تا یک ماه آینده در هیات دولت مطرح و تصویب می شود.

سعید محمد اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه در دولت، هیات مدیره معرفی و در منطقه مهران مستقر می شوند.

وی افزود: هفت هزار از اراضی مهران جزو منطقه آزاد است و تلاش داریم موضوع تملک در اسرع وقت حل و فصل شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: منطقه آزاد مهران اردیبهشت ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و دولت نیز طبق قانون موظف به پیگیری این منطقه برای تجارت و سرمایه گذاری است.

تداوم سفرهای استانی و برنامه هدفمند دولت در رفع مشکلات مردم

معاونان اعضای هیات دولت نیز در سفر های استانی به مناطق مختلف کشور از نزدیک مشکلات استان های مختلف را بررسی کرده که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

نشست شورای پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی از دستاوردها و برنامه‌های پژوهشی این دانشگاه برگزار شد.

توجه ویژه حوزه معاونت پژوهشی به افزایش جذب دانشجویان پسادکترا، نمایه‌سازی نشریات علمی، ارزیابی، پالایش انجمن‌های علمی، تقویت هیات مُمیزه دانشگاه‌ها با افراد مُتخصص در حوزه دانش‌بنیان، تمدید عضویت سالانه دانشگاه‌ها در مراکز علمی بین‌المللی و تقویت شبکه علمی آزمایشگاه‌ها  از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: حرکت دانشگاه‌های کشور به سمت ماموریت‌گرایی در حوزه پژوهش با توجه به موقعیت سیاسی و جغرافیایی آنها، ضروریست.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان نیز در نشست هم‌اندیشی “نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی”، در مشهد گفت: وجود پیوست فرهنگی در مدیریت شهری به معنای ساخت مسجد و فرهنگسرا نیست، اگر فهم از پیوست فرهنگی به این مقوله محدود شود، همان بهتر است که اصلا نباشد.

سینا کلهر افزود: آنچه امروز از پیوست فرهنگی دنبال می‌کنیم، کلیت شهر و جامعه است، وجود ده ها مسجد و فرهنگسرا دلیلی بر ایجاد پیوست فرهنگی نیست، وقتی که در بازار صداقت و روابط اجتماعی صداقت وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: پیوست فرهنگی واقعی، در حوزه های غیرفرهنگی خود را نشان می دهد و باید در تمام شهر، از بخش حمل و نقل و جابه جایی مسافر گرفته تا زیارت و بازار، ساری و جاری باشد.

با حضور معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز کلنگ احداث مدرسه ۹ کلاسه عدالت و ساختمان جدید کانون فرهنگی، تربیتی ۱۳ آبان در زیربنای ۸۰۰ مترمربع به در آذربایجان شرقی به زمین زده شد  و قرار است اعتبار این ۲ پروژه آموزشی از محل اعتبارات ملی تأمین و پرداخت شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان بناب با اعلام اینکه ۲۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور نیازمند بازسازی و یا مقاوم سازی است، گفت: ۷ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و ۱۳ درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است.

مهرالله رخشانی مهر گفت: تلاش و پیگیری خیر نیکوکار در ساخت این مدرسه با معماری مناسب و زیبا ستودنی است.

وی با اشاره به روند افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز افزود: در سال جاری رقم اعتبارات ملی برای پروژه های مشارکتی آموزش و پرورش ۳۵ درصد رشد داشته است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری در کشور دارد.

جواد واحدی اظهار داشت: اعتبار بیشتری نیز از سوی وزارت میراث فرهنگی در این زمینه هزینه خواهد شد.

وی افزود: هر یک از استان های کشور که برای توسعه زیرساخت های گردشگری هزینه کنند وزارت میراث فرهنگی نیز معادل آن اعتباراتی را اختصاص می دهد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در همایش معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد گفت: تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی و اقدامات پیشگیرانه در کشور و به خصوص در استان‌های مرزی نظیر خراسان رضوی ضروری است.

دکتر کمال حیدری افزود: بحران های مرزی شرایط ویژه ای را ایجاب می کند، لذا توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق ضروری است و مدیران بهداشت و درمان این مناطق باید درخواست‌های خود برای تقویت شبکه بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی نظیر دوغارون خراسان رضوی را به وزارتخانه ارسال کنند.

وی تاکید کرد: تقویت نظام شبکه ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری است، لذا سند تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی توسط معاونت بهداشت وزارتخانه تهیه و تدوین شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم ایجاد جهش در رفع عقب ماندگی‌های جمعیتی گفت: بدین منظور در کنار قرارگاه نظام شبکه بهداشتی و درمانی، قرارگاه جمعیت نیز در وزارتخانه ایجاد شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در سفر به کرمان و حضور در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کنترل شیوع کرونا عنایت خداوند و نتیجه همکاری همه ارکان کشور بود زیرا امروز در برخی کشورهای دنیا ۱۰۰ نفر مرگ و میر داریم اما این آمار در ایران نزولی است.

سعید کریمی افزود: کرونا هفته گذشته در ۴١ کشور سیر صعودی داشت و آمار ١۴ کشور ٢ برابر شد، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، ایتالیا و آمریکا به لحاظ توانمندی ضعیف نیستند اما بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از منطقه اسکان شهر یزد با اشاره به ضرورت الحاق بخشی از منطقه اسکان شهر یزد به محدوده شهری که خارج از این محدوده است گفت: این موضوع در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری و رفع می‌شود.

محمد آئینی افزود: همچنین این موضوع از سوی  وزارتخانه هم پیگیری و بررسی و به وزیر راه شهرسازی هم گزارش داده می شود که این اتفاق رخ دهد که امید است با توجیهات لازم این موضوع محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی این وزارتخانه در نشست خبری در هرمزگان گفت: از سال تحصیلی جدید، انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس غیردولتی سراسر کشور شکسته می شود و آموزش زبان‌های دیگر از جمله زبان آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی و اسپانیایی تدریس می شود.

احمد محمودزاده  افزود: باتوجه به منویات رهبر معظم انقلاب و همچنین طبق آمادگی و هماهنگی های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۱ -۱۴۰۲) در یک یا ۲ مدرسه غیردولتی همه استان های کشور به جای زبان انگلیسی، زبان آلمانی تدریس می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در بازدیدی که از جاده‌های روستایی گنبدکاووس داشت، گفت: امسال در قانون بودجه مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده که ۳۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به حوزه نگهداری راه‌هاست.

داریوش امانی افزود: مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه امسال اگرچه ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل است اما جوابگوی نگهداری از ۲۲۱ هزار کیلومتر طول راه‌های کشور نیست.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سفر به آذربایجان شرقی و حضور در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز گفت: تحقیقات و پژوهش‌های علمی در حوزه علوم پزشکی باید به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

یونس پناهی افزود: مالکیت فکری، تجاری سازی و توانمندی سازی باید به نحوی باشد که در قوانین پیش بینی شده است و درصدی از تحقیقات باید به محصول منجر شوند که در جهان امروز میزان این آمار ۵ درصد می باشد که متاسفانه این رقم در ایران پایین‌تر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از لایروبی خلیج گرگان گفت: تلاش داریم با همت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، طرح لایروبی خلیج گرگان را در زمان مقرر به سرانجام‌ برسانیم.

علی‌اکبر صفایی اظهار داشت: بعد از دستور رییس جمهور مبنی بر لایروبی خلیج در سفر به گلستان، بلافاصله بازدیدی از منطقه انجام و میزانی که لازم است لایروبی صورت گیرد، بررسی شد.همچنین در این بازدیدها شیوه لایروبی طراحی و کار با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا شروع شد.

وی تصریح کرد: این سازمان به منظور عملیاتی کردن طرح، با اعتبارات درون‌ سازمانی کار را آغاز کرد اما قراردادی ما بین مجری و پیمانکار منعقد نشده است. پیش‌نویس قرارداد از سوی سازمان تهیه و به قرارگاه ارسال شده و طی هفته آینده به امضا خواهد رسید./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=10915

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار