امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۲-۰۷


Friday 26 April 2024
26-Apr-2024 18-شوال-1445

استاندار اصفهان : اقتصاد دانش بنیان مانع رکود استان در آینده خواهد شد

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: این استان مستعدترین نقطه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است ؛ نگاه ما به این اقتصاد کار زودگذر نیست، بلکه باید این کار را برای بلند مدت در استان شروع کنیم تا با توجه به ضرورت‌ها و محدودیت موجود، در آینده از رکود و سکون اقتصاد استان جلوگیری کنیم.

دیدبان شمال :

 سید رضا مرتضوی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد دانش بنیان در استانداری اصفهان، افزود: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری بعنوان ۲ محور در سند آمایش این استان تعریف شده است و هدف ما  این است که فضای مناسب تری را برای  اشتغال و فعالیت دانش آموختگان دانشگاهی و رفع نیازهای آینده و آینده صنعت و نیازهای فناورانه فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به ایجاد شرکت‌های جدید دانش بنیان در این حوزه باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد و فرآیند ارائه ایده و حرکت دانش آموختگان  به سمت تشکیل مجموعه ها را با ایجاد شرایط مناسبتر در حوزه اقتصاد دانش بنیان فراهم شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: باید به موضوع دانش بنیان شدن شرکت های موجود توجه ویژه ای را داشته باشیم و فرآیندی را برای ادامه مسیر تجربه ای که در این مجموعه ها جمع می شود، تعریف کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با دغدغه مندی بتوانیم اقدام مناسبی را در راستای تحقق شعار سال و رونق اقتصاد استان و کشور انجام دهیم.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان بسیار عالی است، گفت: بستر سازی برای توسعه بازار شرکت های فناوری در سطح ملی و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از وظایف مهم این کارگروه محسوب می‌شود.

جعفر قیصری افزود: صادرات سالانه شرکت های فناور در استان اصفهان ۵۴ میلیون دلار و  استان اصفهان در این زمینه پیشتاز است.

وی ادامه داد: دارایی، ظرفیت و تجهیزات خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان در استان اصفهان وجود دارد و این خطه با فاصله زیادی از نظر صادرات محصولات دانش بنیان با سایر استان های کشور قرار دارد و در این زمینه در کشور پیشگام و پیشتاز است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: نگاه به فروش بین المللی در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در کنار آن توجه به رفع نیازهای داخلی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: ۸۰ چالش واحدهای دانش بنیان در استان اصفهان احصا شده و راهکارهای رفع این چالش ها هم در سه کارگروه مشخص شده است.

احسان شهیر افزود: ۷۰ درصد چالش و مشکلات موجود صنایع نیز توسط واحدهای دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته و نیاز به خلق جدیدی در این زمینه وجود نداردو باید پیوست فناوری برای سه پروژه کلان استان در نظر گرفته شود.

سهم اقتصاد دانش بنیان در استان اصفهان حدود ۲.۵ درصد است درحالی‌که این سهم در سطح کشور کمتر از یک درصد برآورد می شود و با توجه به هدف گذاری انجام شده و همچنین شعار امسال مبنی بر تولید دانش بنیان، تلاش می شود تا این سهم در ۲ سال آینده به پنج درصد برسد که پنج برابر وضعیت فعلی کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند./ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=14146

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار