امروز: جمعه ۱۴۰۳-۰۱-۱۰


Friday 29 March 2024
29-Mar-2024 20-رمضان-1445

دپوی ۵۶۰ هزار تن کالا در بنادر/کیوی مازندران برگشت نخورد

دیدبان :

نوشهر- ناظر گمرکات مازندران کالاهای موجود دپو شده در بنادر استان را ۵۶۰ هزار تن ذکر کرد وگفت: ترخیص این کالاها در مدت معین انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یوسفی منش صبح پنجشنبه به مناسبت روز جهانی گمرک در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه روز جهانی گمرک فرصتی برای ارزیابی عملکرد کشورها، موفقیت‌ها و ناکامی‌ها برای مشارکت و تسهیل تجارت است، افزود: یکی از اقدام‌های اجتناب ناپذیر موجود، عمل، اقدام، زبان واحد و قابل فهم برای همه کشورها است.

وی با عنوان اینکه گمرک با سازمان‌های مختلفی سروکار دارد، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر برای جلب رضایت اربان رجوع و خدمت گیرندگان است، افزود: پنج گمرک در استان وجود دارد که قدیمی ترین آن در سال ۱۳۱۸ در نوشهر ایجاد و راه اندازی شده است.

یوسفی منش ارائه خدمات در خارج از وقت اداری در انبارهای صاحبان کالا را از جمله اقدامات ذکر کرد و ظرفیت بنادر استان را ۱۲ میلیون تن برشمرد و گفت: توسعه ظرفیت‌ها در گرو صادرات است و نیازمند همکاری تمامی دست اندرکاران است.

وی میزان واردات را بیش از دو میلیون تن ذکر کرد و گفت: ۲۲ قلم کالای وارداتی از جمله گندم، جو، جو دامی، ذرت دامی، روغن، کک نفتی، چوب و تخته از جمله اقلام است و ۲۴ کشور طرف معاملات بوده است.

یوسفی منش امارات متحده عربی، روسیه، قزاقستان، هنگ کنگ و غیره را از جمله مبادی واردات ذکر کرد و گفت: ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار کالا نیز ترانزیت خارجی شده است.

ناظرگمرکات مازندران میزان صادرات را ۷۹۵ هزار تن با رشد ۵۲ درصدی وزن و رشد ۶۰ درصدی ارزش ذکر کرد و گفت: این کالاها به ۵۰ کشور جهان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوزهای زیادی برای خروج و ترخیص کالاها از گمرکات لازم است، بیشترین مشکلات فراروی را ناشی از سامانه بازارگاه ذکر کرد وگفت: گمرک برای ترخیص کالا باید به هشت نوع مجوز نیاز دارد.

وی با تاکید براینکه در بسیاری از جاها مشکل از سوی گمرک نیست، گفت: در نوشهر ۱۱۰ هزار تن کالا، فریدونکنار ۵۰ هزار تن و ۴۰۰ هزار تن در امیرآباد کالا دپو وموجود است و اکثر کالاها در مدت معین ترخیص می‌شود.

یوسفی منش با بیان اینکه روزانه شش تا هفت هزار تن نهاده‌های دامی از گمرکات استان ترخیص می‌شود، گفت: برای تسریع در این فرایند نیازمند به همکاری زنجیره هستیم.

وی گفت: در سال جاری در ۱۵ فروردین رکورد ترخیص ۴۲۲ کامیون در بندر نوشهر ثبت شد.

یوسفی منش با اظهار اینکه برگشت محموله‌های کیوی صادراتی را در استان نداشتیم، گفت: این محموله از دیگر مناطق صادر شده است.

وی از وجود ۷۸ دستگاه خودرو لوکس وارداتی در گمرک استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها توقیفی و تملکی هستند و به دستگاه‌های مختلف نامه زدیم و منتظر حکم سازمان اموال تملیکی هستیم.

یوسفی منش گفت: سازمان اموال تملیکی موظف است این خودروها را از ما تحویل بگیرد و به انبارهای تحت پوشش منتقل کند./خبرگزاری مهر

لینک کوتاه مطلب : https://didbanshomal.ir/?p=7486

آخرین اخبار

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار